اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای:

دولت عربستان مسئول جان شیخ باقر‌النمر است

خبرگزاری فارس: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن دستگیری شیخ باقر نمر النمر امام جمعه عوامیه عربستان دولت این کشور را مسئول جان این روحانی دانست.

دولت عربستان مسئول جان شیخ باقر‌النمر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: بر اساس گزارش‌های دریافت شده ماموران آل سعود روز یکشنبه با یورش ناگهانی و تیراندازی به خودروی روحانی محترم و مورد علاقه مردم منطقه الشرقیه عربستان، وی را مجروح و بازداشت کرده‌اند.

پس از آن به تظاهرکنندگان و معترضان به این اقدام حمله کرده و سه نفر را شهید و ده‌ها نفر را مجروح و تعدادی را بازداشت کردند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بی‌تردید این اقدام ناشایست نقض حقوق بشر و مصداق بارز تروریسم است. آیا جز این است که دولت عربستان باید حافظ جان همه شهروندان به ویژه عالمان و اندیشمندان باشد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه اضافه شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز انزجار از اقدام مقامات عربستانی در تعرض به شخصیت‌های مذهبی و اعلام همدردی با مردم منطقه الشرقیه، از سازمان‌های بین‌المللی و داعیان حقوق بشر می‌خواهد به مسئولیت خویش عمل کنند.

بی‌شک مسئولیت جان این روحانی شریف بر عهده دولت عربستان است و امیدواریم که دولت عربستان با در پیش گرفتن عقلانیت، از وخیم‌تر شدن وضعیت موجود جلوگیری کند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول