اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

عربستان به دنبال سرنگونی دولت سوریه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: سران کشورهای عربستان و قطر با حمایت مالی و ارسال سلاح برای مخالفان سوریه به دنبال سرنگونی دولت اسلامی و ضد اسرائیلی سوریه هستند.

عربستان به دنبال سرنگونی دولت سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد حبیب‌بن موسی(ع) این شهرستان اظهار داشت: برخی از سران مرتجع کشورهای عربی با ارسال نامه‌ا‌ی سرگشاده از رژیم اشغال اسرائیل خواستار حمله نظامی به کشور سوریه شده‌اند که این درخواست و اقدام از سوی سران کشورهایی مطرح شده که خود را مسلمان و خادم‌الحرمین می‌دانند.

وی با اشاره به دخالت در امور کشورهای اسلامی سوریه و عراق توسط برخی از کشورهای عربی و اسرائیل افزود: کشور قطر 22 میلیارد دلار صرف بمباران سوریه کرده و اسرائیل و آل سعود نیز در انفجارهای اخیر عراق که منجر به شهادت 100 نفر و مجروح شدن 220 نفر شد، دخالت داشته‌اند.

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نظام و رهنمودهای ایشان به مسئولان کشور گفت: رهبر ایران در تمام دنیا تنها رهبر بصیر، آگاه و شجاعی است که یک تنه در برابر ابرقدرت‌های جهان و تهدیدات غرب و استکبار جهانی ایستاده است.

این مسئول از ائمه جماعات، اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان و مسئولان خواست رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری را با مسئولان کشور به دقت مطالعه نمایند و از آن در امور اداره کشور استفاده کنند.

به گفته وی ظرفیت و توانایی ملت ایران موجب شد تا نظام اسلامی در مدت 33 سال گذشته از اعمال فشارها، ترورها، جنگ هشت ساله، قضایای تیرماه سال 88 و ماجرای سال 88 و همچنین تحریم‌های اقتصادی دشمن با موفقیت عبور کند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تذکر به مسئولان ورزش و فوتبال کشور از انعقاد قراردادهای 6 میلیارد تومانی برای جذب دو بازیکن و قرارداد 2 میلیارد و  100 میلیون تومانی بازیکن دیگر فوتبال به شدت انتقاد و عنوان کرد: چنین قراردادهایی در ورزش فوتبال کشور با شرایط اقتصادی کشور و بیکاری جوانان همخوانی ندارد و مسئولان باید برای آن تدبیر و برنامه داشته باشند.

نمازی ورزش و فعالیت‌های ورزشی را نیازمند جامعه دانست و یادآور شد: در چنین شرایطی باید نیازهای کشور اولویت‌بندی و نیازهای اصلی جوانان کارشناسی شود.

امام جمعه کاشان همچنین تعطیلی مسابقات فوتبال شهرستان کاشان در ماه مبارک رمضان توسط اداره ورزش و جوانان این شهرستان را قابل تجلیل و تمجید دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حضور آقایان در مراکز درمانی به ویژه زایشگاه‌ها و انجام معایناتی مانند سونوگرافی به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و برخی از بیمارستان‌های شهرستان تذکر داد: چنین اقداماتی در هیچ یک از شهرستان‌های کشور وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه کاشان با اشاره به اعتراض بانوان کاشان و عدم تحمل بانوان کاشانی از حضور آقایان در مراکز درمانی گفت: چرا بعد از گذشت 33 سال از انقلاب هنوز تدبیری در مراکز درمانی شهرستان کاشان انجام نشده است.

این مسئول، ماه مبارک رمضان را سرشار از برکات و نعمات خداوند خواند و افزود: در چنین شرایطی که برخی از خانواده‌ها توانایی تأمین مایحتاج خود را ندارند، خانواده‌هایی که توانایی دارند می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را که در این ماه کاهش یافته برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت اختصاص دهند.

وی پیام ماه مبارک رمضان به ویژه در شرایط تحریم اقتصادی را کاهش مصرف و به حداقل رسانیدن مصرف مایحتاج عمومی خواند و بیان داشت: بخشی از افزایش قیمت‌ها واقعیت داشته و برخی دیگر کاذب است که توسط برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب است.

امام جمعه کاشان در بخش دیگر از خطبه‌ها با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد خاطرنشان کرد: عوامل ضدانقلاب با خیال حضور نیروهای اسلام در جنوب با کمک دشمن قصد نفوذ از غرب به داخل کشور و رسیدن به تهران را داشتند، اما با شکست سختی روبه‌رو شدند.

در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان کاشان نمازگزاران کاشانی از محل مصلی نماز جمعه تا دروازه دولت این شهرستان به حمایت از مردم مظلوم و مسلمان میانمار و محکومیت جنایت نژادپرستان بودایی این کشور راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول