اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

عربستان به زودی در زلزله سیاسی خواهد لرزید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: زلزله سیاسی در عربستان در حال رخ دادن است و آثار این زلزله سیاسی به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

عربستان به زودی در زلزله سیاسی خواهد لرزید

حجت‌السلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بدون شک این اعتراضات کاملا مردمی و خودجوش است و به خاطر اعتقاد مردم به روحانیت و اسلام شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه این اعتراضات کاملا مردمی و خودجوش است، هیچکدام از کشورهای غربی در این رابطه اظهار نظر نکرده و سازمان‌های بین‌الملل کاملا سکونت اختیار کرده‌اند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز همه شاهد هستند که مردم عربستان در پی حق‌خواهی و حق‌گویی به دست نیروهای امنیتی سعودی به توپ و گلوله بسته می‌شوند و مدعیان حقوق بشر در سکوت کامل به سر می‌برند.

سلیمی با بیان اینکه حکومت عربستان به هیچ عنوان حکومتی مبتنی بر آرای مردم نیست بیان کرد: بیش از چند سال است که یک طایفه و قوم خود را بر مردم عربستان تحمیل کرده‌اند و پیوسته دلارهایی که از فروش نفت به دست می‌آید به جیب زده و خدمتی به مردم نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: حکومت دیکتاتور و غیر دموکرات آل سعود از یک‌سو خفقان را در سراسر عربستان حاکم کرده و از سوی دیگر همواره توسط آمریکا و صهیونیسم حمایت می‌شود.

نماینده مردم دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با این اتفاقاتی که در عربستان در حال وقوع است، قطعا در آینده نزدیک کشور عربستان شاهد زلزله سیاسی جدی خواهد بود و ما آثار این زلزله سیاسی را یکی پس از دیگری خواهیم دید.

سلیمی با بیان اینکه اگر این اعتراضات ادامه یابند فروپاشی حکومت آل سعود دور از دسترس نخواهد بود گفت: هم‌اکنون ستاره حکومت عربستان سوسوهای آخر را می‌زند و به زودی دنیا شاهد تغییرات جدی در این کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با خفقان و تحمیل نظارت بر مردم نمی‌توان کشور را اداره کرد بیان کرد: اداره کشور باید به دست مردم باشد و اراده مردم باید در اداره کشور نقش‌آفرینی کند، بدون شک حکومت‌های مرتجع منطقه به دلیل اینکه هیچ پایگاه مردمی ندارد به زودی دچار انحلال می‌شوند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم آل سعود تصور می‌کند با چماق می‌توان اندیشه را سرکوب کرد و با گلوله توپ می‌توان اعتقاد را نابود کرد ولی باید بداند که اعتقاد و اندیشه را با گلوله و چماق نمی‌توان پاسخ داد و ما به زودی شاهد گسترش این اعتراضات خواهیم بود.

سلیمی با بیان اینکه این اعتراضات در مناطق نفت‌خیز عربستان شکل گرفته است ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در آینده جریان صادرات نفت مجانی به غرب توسط سعودی با مشکل مواجه شود که این روند بسیاری از خواب‌های خوش غربی‌ها ‌را دچار کابوس می‌کند چرا که مرکز عمده این اعتراضات در مناطق نفت‌خیز عربستان است.

وی با بیان اینکه حکومت آل سعود سعی دارد اعتراضات مردمی را مذهبی جلوه دهد خاطر نشان کرد: حکومت آل سعود به دنبال این است جلوی گسترش اعتراضات را بگیرد و  تلاش‌های زیادی در این رابطه انجام می‌دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس نهم تصریح کرد: حکومت سعودی ضرب و شتم روحانی برجسته شیعه را انجام داد تا از یک طرف بر اختلافات داخلی سرپوش گذاشته و از سوی دیگر جنگ مذهبی را رونق دهد و به نوعی مردم را در مقابل هم قرار دهد، هر چند امروز مردم عربستان دست آل سعود را خوانده‌اند و متوجه هستند که این اعتراضات، اعتراض به ظلم و تعدی و تجاوز و دیکتاتوری و نبود آزادی است.

سلیمی با طرح این پرسش که هم‌اکنون چه کسی در عربستان قانون‌گذاری می‌کند گفت: هم‌اکنون در عربستان قانون‌گذار کیست، این یک سوال است و سازمان‌های بین‌المللی باید به خود بیایند، چه کسی در عربستان قانون‌گذاری می‌کند، قوه مقننه چه کسی است، قوه قضاییه چرا استقلال ندارد و چرا باید همه چیز به پادشاه و حکومت آل سعود ختم شود، این یک سوال است که سازمان‌های بین‌المللی باید جواب قانع‌کننده‌ای برای آن داشته باشند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول