اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت بحران کشور:

آموزش برای پیشگیری از خسارت‎ها در مواقع بحران یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای پیشگیری از خسارت‎ها در مواقع بحران آموزش یک ضرورت است.

آموزش برای پیشگیری از خسارت‎ها در مواقع بحران یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مظاهر برادران در حاشیه نخستین دوره آموزشی حفاظت و حراست در بحران در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: جایگاه مدیریت بحران بعد از زلزله بم و سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‎زده ایشان در نخستین فراز بر آموزش‎ و بالابردن فرهنگ دینی در جامعه و توجه مسئولان به این مهم تاکید داشتند.

وی افزود: بعد از شکل‎گیری مدیریت بحران از سال 1387 و ابلاغ این قانون از سوی رئیس جمهور برای آن در استان‎ها نیز وظایفی پیش‎بینی شد که در رأس اصلی‎ترین ماموریت این سازمان آموزش قرار گرفت.

برادران با تاکید بر اینکه در چرخه مدیریت بحران یکی از ارکان پیشگیری از حادثه است خاطر نشان کرد: رکن بعد آمادگی و مقابله و مرحله بعدی بازسازی و بازتوانی از اولویت‎های دیگر در زمان بحران و حادثه می‎تواند باشد.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت بحران کشور اذعان کرد: بحث آموزش در همه ارکان به طور جد مدنظر قرار دارد تا در موقع حادثه آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: بعد از مقابله با حادثه بازسازی و بازتوانی شکل می‎گیرد این دوره از این منظر مطرح است زمانی که حادثه اتفاق می‎افتد نابسامانی و هرج و مرج در منطقه آسیب‎دیده رخ می‎دهد که با انجام آموزش‎ها ساماندهی بیشتری در وقوع بحران به وجود آوریم.

برادران با اشاره به اینکه این دوره که مخصوص بخشداران استان است تصریح کرد: با بررسی‎های انجام شده ضمن استفاده بخشداران تاکید شد این آموزش‎ها به صورت مستمر و برای سایر مسئولان تسریع پیدا کند.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آموزش بخشداران برای حفاظت و حراست در بحران تاکنون به میزبانی هشت استان برگزار شده که در هر دوره سه الی چهار استان حضور داشته‎اند.

وی ابراز داشت: در همین راستا نیز دوره آموزشی دو روزه با حضور استان‎های خراسان‎شمالی، سمنان و گلستان برگزار شده است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول