اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: همه باید تلاش کنند تا فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نهادینه و بنیان خانواده مصون بماند.

فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه دوشنبه در نخستین گردهمایی فعالان مردمی و شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان سیستان‌وبلوچستان که در خانه معلم زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: قوه قضائیه در همه ابعاد و رفتار جامعه مسئولیت خطیری دارد و از مهم‌ترین وظایف این قوه پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرم است.

وی افزود: رویکرد برخورد قاطع با مجرم در اصلاح جامعه کافی نیست، برای اصلاح جامعه همان امر مهم رویکرد پیشگیری از وقوع جرم نیاز است که با فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم و بستر مناسب امکان‌پذیر است.

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان شکل‌گیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان را بسیار مثبت و حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تمامی مسئولان، مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مردمی همگام و هماهنگ با تاسی از سیاست‌های علمی و فرهنگی در این امر مقدس قوه قضائیه را همراهی کنند.

حمیدی بیان داشت: هم‌اکنون دنیا با هجمه جرائم گوناگون و روزافزون مواجهه و اخلاقیات در بشریت به شدت در مخاطره است.

وی با اشاره به دیدگاه شرعی و حکومتی جمهوری اسلامی که منشأ الهی دارد، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم به وضوح در آن مستتر است و همچنین بسیاری از آموزه‌های دینی و فقهی اسلامی حاکی از فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد.

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: امروزه بنیاد خانواده را خطر تهدید می‌کند که غفلت از این امر مهم جامعه را با چالش روبه‌رو کرده لذا صیانت از تحکیم خانواده بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

این مسئول از همه دست‌اندرکاران و مردم خواست با توجه به هسته‌‌ها و بستری که ایجاد شده اهتمام ورزند تا فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم نهادینه شود و صیانت از بنیان خانواده در رأس امور قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان نیز در ادامه این جلسه بر اجرای احکام الهی که عالی‌ترین و زیباترین آموزه‌های دینی را در خود دارد با اشاره به سوره قصص به بنیان خانواده، عطوفت و محبت با فرزندان تاکید کرد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ارتباط بین اولیا و فرزندان در مدارس و همچنین در دانشگاه را امری ضروری و موثر دانست و اذعان داشت: یکی از اهرم‌های مهم برای پیشگیری و اصلاح ارتکاب جرم، سالم‌سازی محیط خانواده است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول