اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری آذربایجان‌غربی خبر داد

فعالیت 234 هسته مردمی پیشگیری از جرم در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: 234 هسته مردمی با هدایت و مدیریت افراد قابل اعتماد و ریش‌سفید محلات در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 234 هسته مردمی پیشگیری از جرم در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز علیزاده در جمع اعضای هسته‌های مردمی حفاظت و پیشگیری از وقوع جرم که در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: 30 هسته از هسته‌های فعال استان مربوط به بانوان است.

به گفته وی بیش از دو هزار و 430 نفر در این هسته‌ها اقدام به ایجاد صلح، امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در محله و محیط زندگی خود می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی در ارتباط با هسته‌های مردمی حفاظت اجتماعی گفت: فعالیت هسته‌های مردمی نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه دارند و برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز اصلی اعضای آن است.

علیزاده تصریح کرد: فعالیت این هسته‌ها از سال 83 آغاز شده است و هدف اصلی ایجاد آن انسجام هرچه بیشتر افراد جامعه در مقابله با وقوع جرایم اجتماعی است.

وی اظهار کرد: طی سه سال اخیر و با تصویب قانون پیشگیری از ارتکاب و وقوع جرایم فعالیت‌های خوبی در استان انجام گرفته و در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای هسته‌ها نیز اقدامات قابل قبولی در حال اجراست.

رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی ادامه داد: اعضای هسته‌های فعال مردمی در صورتی که بتوانند به درستی آموزش دیده و با رسالت اصلی خود آشنا شوند می‌توانند در کاهش جرایم اجتماعی موثر باشند.

علیزاده افزود: امروزه حتی در کشورهای پیشرفته به صورت سازماندهی شده استفاده موثری از نیروی مردمی شود و این امر نقش بسزایی در اجرای مطلوب امور کشورها دارد.

وی افزود: از سال گذشته فعالیت خوبی در راستای آموزش اعضای هسته‌ها آغاز شده و در این زمینه کتاب‌هایی در اختیار آنان قرار گرفته و هر دو هفته یک بار جلسه‌ای در مساجد محلات برگزار و موضوعات مربوطه در آن مطرح می‌شود.

علیزاده گفت: اعضا و فعالان هسته‌های مردمی محلات حق هیچگونه دخالت و تصرف در حریم خصوصی افراد محله را نداشته و وظیفه آنان کاهش ناهنجارهای موجود در محلات و پیشگیری از جرایم است.

وی این نهاد را یک نهاد مقدس نامید و گفت: اجرای طرح نگهبان محله که با مشارکت مردم و سازماندهی و نظارت نیروی انتظامی در حال بررسی است از دیگر فعالیت‌های هسته‌ها و نهادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرایم است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول