اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران:

اصل «پیشگیری بهتر از درمان» در نظام اداری اجرایی شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: در یک نظام اداری سالم باید به پیشگیری بیش از درمان اهمیت داده شود.

اصل «پیشگیری بهتر از درمان» در نظام اداری اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود شعبان‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان مازندران گفت: نداشتن سیستم و عدم گرایش به سیستم، عدم اطلاع‌رسانی به موقع، می‌توانند منابع تخلف باشند. 

وی اظهار داشت: ارائه یک سیستم مطمئن و تعریف شده به شکلی که مدیران موظف باشند تمام اموال اداری و اجرایی را در قالب سیستم مدون، اجرا، تشکیل پرونده و بایگانی کنند و هر لحظه بتوان اطلاعات را بدست آورد، یکی از راه‌های جلوگیری از بروز تخلف است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران ادامه داد: اطلاع‌رسانی، تهیه بروشورهای لازم، آگاه کردن مردم از مقررات و آیین نامه و مشخص کردن مسیر ورود و خروج به سازمان‌ها و نحوه ارائه خدمات و... باعث جلوگیری از تخلف می‌شود.

این مسئول درباره شاخصه‌های نظام اداری سالم گفت: نیروی انسانی شاغل در سازمان‌ها باید افرادی با دانش، بامهارت، خشنود و باانگیزه باشند و نظام‌ها و قوانینی که وضع می‌شوند باید از نقش انگیزنده‌ای برخوردار باشند.

وی بیان داشت: در یک نظام اداری سالم باید به پیشگیری بیش از درمان اهمیت داده شود و در ارزیابی عملکردها نیز باید به ستادهای حقیقی توجه شود.

شعبان‌زاده تصریح کرد: در نظام اداری سالم به جلب رضایت ارباب‌ رجوع باید اهمیت زیادی داده می‌شود و نظام شایسته‌سالاری در این نوع نظام‌ها باید حاکم بوده و پرداخت‌ها نیز بر مبنای عملکرد است نه وقت.

به گفته رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران، توجه به بازخورد عملکردها و ارزیابی مستمر آن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نظام اداری سالم محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین نظام اداری سالم، نظامی کارآفرین و شاد است که به رفاه و آسایش فکری، جسمی، خشنودی و انگیزش مثبت نیروی انسانی در کنار ارائه خدمات براساس نیاز واقعی ارباب رجوع و همچنین به کیفیت، کمیت آن نیز توجه خاص دارد.

وی در پایان درباره استفاده همزمان از یک شبکه برای نرم افزارهای سازمانی، اینترنت و مکاتبات اداری اذعان داشت: سازمان امور اقتصادی و دارایی در راستای ایمن‌سازی اطلاعات به سرعت در زمینه جداسازی خطوط نرم‌افزاری سازمانی و اینترنت اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول