اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همراهی رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بسترسازی و فراهم آوردن راهکارهای مناسب در راستای پیشگیری از وقوع جرم نیاز به حضور جدی رسانه‌ها است.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همراهی رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در نشست صمیمانه و هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با موضوع پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و همکاری همه است و رسانه‌‌ها می‌توانند در تحقق این امر مهم نقش به سزایی ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی و آموزشی رسانه افزود: رسانه‌ها می‌توانند با قالب هنر، روایت یک اتفاق، تحلیل و سایر روش‌های دیگر گام‌های مؤثری را در این زمینه بردارند.

این مقام قضائی اذعان داشت: مسئولان قضائی با ارتباط نزدیک و چهره به چهره با افراد در قالب حضور در مساجد، مدارس و اجتماعات در راستای آموزش، اطلاع‌رسانی قوانین، جرم‌ها و عواقب آنها عمل می‌کنند و رسانه‌ها می‌توانند در امتداد این حضور در راستای اشاعه این آموزش‌ها و هشدارها گام بردارند.

توکلی انتقال نقطه نظرات جامعه به مسئولان را توسط رسانه‌ها خواستار شد و بیان داشت: رسانه‌ها باید در راستای رسالت خود مسائل اجتماعی، حوادث شهری و کاستی‌های خدماتی را به مسئولان انتقال دهند.

وی بر نقد عاقلانه در رسانه‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: باید مسائل را با نگاه کارشناسی و مبتنی بر اطلاعات کامل مورد نقد قرار داد تا نقدی کاربردی و اثربخش باشد.

رئس کل دادگستری استان کرمان اذعان داشت: نقدها نباید انتقام‌جویانه و به قصد تخریب باشد که اینگونه نقدها اعتبار آبروی افراد را تحت‌شعاع قرار داده و از نظر شرعی نیز انسان را مدیون می‌کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: در نقد نباید کل یک مجموعه را زیر سئوال برد و تمام زحماتی و تلاش‌ها را نادید گرفت، بلکه باید ضمن جلوگیری از سیاه‌نمائی با ذکر مراتب خوب و قابل تقدیر به مسائل مبتنی بر نقص و عیب هم اشاره کرد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول