اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه:

پیشگیری از اعتیاد هزینه کمتری نسبت به برخورد قهری دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: اطلاع‌رسانی و پیشگیری، بهترین روش در کنترل و جلوگیری از گسترش اعتیاد است و هزینه کمتری نسبت به برخورد قهری و درمان دارد.

پیشگیری از اعتیاد هزینه کمتری نسبت به برخورد قهری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اژدر اسدبیگی به‌طور غیرمترقبه از مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان‌های استان بازدید و ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با کارکنان و مددجویان این مرکز، بر ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مشاوره و روان‌درمانی تأکید کرد.

اسدبیگی تصریح کرد: مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی به‌خاطر نگهداری و درمان معتادان زندانی، وظیفه سنگین‌تری نسبت به سایر مراکز تامینی و تربیتی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اعتیاد ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است و تلاش در راستای بهبود و ارتقا سلامت مددجویان و بازپروری و بازتوانی آنان برای بازگشت به جامعه به نوعی پیشگیری از عوارض و تبعات ناخوشایند این پدیده شوم در سطح جامعه است.

اسدبیگی با اشاره به اثرات مخرب جسمی و روانی موادمخدر و تبعات آن بر جامعه گفت: با معتاد شدن هر فرد، ابتدا خانواده، بستگان و اطرافیان از وضعیت رفتاری و عملکرد وی آسیب می‌بینند و سپس جامعه از عواقب وخیم آن متأثر می‌شود.

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و پیشگیری، بهترین روش در کنترل و جلوگیری از گسترش اعتیاد است و هزینه کمتری نسبت به برخورد قهری و درمان دارد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح متادون‌درمانی در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان‌های استان، بیان داشت: قطع وابستگی جسمانی معتادان به موادمخدر، بخشی از فرایند درمانی است که با جدیت پیگیری می‌شود و باید در راستای قطع وابستگی روانی آنان نیز در حوزه‌های مشاوره روان‌درمانی تلاش مضاعفی صورت گیرد.

اسدبیگی گفت: توسعه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با محوریت دینی و مذهبی و بهره‌گیری از اساتید مجرب از دیگر اولویت‌های مدنظر است و اهتمام لازم در راستای ایجاد بستر مناسب برای حضور مددجویان در چرخه اصلاحی و تربیتی صورت گرفته است.

وی همراهی و همگامی همه مسئولان و آحاد مختلف جامعه را در ریشه‌کنی این معضل اجتماعی بسیار مهم دانست و بر پذیرش اجتماعی و ایجاد فرصت دوباره برای بازگشت مددجویان بهبود یافته به جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول