اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی راور تأکید کرد

ضرورت ایجاد فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها در بین دامداران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها در بین دامداران ایجاد شود.

ضرورت ایجاد فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها در بین دامداران

احمدرضا انور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: پیشگیری از ورود و شیوع بیماری‌ها بسیار راه آسان‌تر و ارزان‌تری نسبت به درمان است و با رعایت نکات بسیار ساده قابل انجام است.

انور گفت: رعایت اصول قرنطینه‌ای و اجتناب از خرید دام‌های بدون مجوز و گواهی سلامت دامپزشکی می‌ تواند تا حد زیادی به جلوگیری از ورود بیماری کمک کند.

وی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی اماکن دامی که شامل مواردی شامل سمپاشی و ضدعفونی جایگاه، سیمان‌کاری کف و دیوارها، شعله‌افکنی، جمع‌آوری کود و مواد اضافی مانند انواع پلاستیک و طناب از کف آغل‌ها کمک شایانی به کم شدن بیماری می‌کند.

انور با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها نیز رکن اساسی جلوگیری از بیماری‌های واگیر است، بیان داشت: برنامه منظم واکسیناسیون سالانه دامپزشکی برای بیماری‌های مختلف شامل تب برفکی، بروسلوز و آبله در حال انجام است اما برای بیماری‌های خاص و غیر واگیر مانند آنتروتوکسمی، آگالاکسی، تیلریوز و ... نیز دامداران با همکاری بخش خصوصی می‌توانند نسبت به ایمن‌سازی گله خود اقدام کنند.

وی با اشاره به افزایش بیماری‌های انگلی به پیشگیری با ضد انگل‌ها و سم‌ریزی‌با سم‌های تماسی به صورت هر شش ماه یکبار به طور منظم در گله تأکید کرد.

انور به رعایت اصول تغذیه مناسب و با برنامه، به دور از افراط و تفریط اشاره کرد و راه جلوگیری از بیماری‌های متابولیک را تغذیه مناسب دانست.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور شناخت علائم و تظاهرات بیماری‌ها را بر هر دامدار لازم دانست تا در صورت بروز بیماری در گله بلافاصله پس از جداسازی دام بیمار به دامپزشک منطقه مراجعه کند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول