اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه بیرجند:

اختصاص اعتبارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کافی نیست

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه بیرجند از عدم اختصاص اعتبار کافی برای حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه بیرجند انتقاد کرد.

اختصاص اعتبارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد لامعی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته 75 میلیون ریال برای پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه بیرجند هزینه شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت قشر دانشجو و در معرض آسیب بودن این قشر باید اعتبار بیشتری به دانشگاه اختصاص یابد.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند خوابگاه‌های دانشجویی را یکی از عوامل ابتلای دانشجویان به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: باید برای پیشگیری از ابتلای جوانان به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد برنامه‌های فرهنگی انجام شود.

کارشناس سلامت و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز گفت: راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به یک‌هزار دانش‌آموز در 17 آموزشگاه بیرجند آموزش داده شده است.

محمدحسین کلنگی‌خواه ادامه داد: برای این آموزش‌ها در سال گذشته اعتباری بالغ بر 3 میلیون تومان در مدارس شهرستان بیرجند هزینه شد.

وی یادآور شد: از جایی که جوانان بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، ارائه آموزش‌های پیشگیری در مدارس مورد توجه آموزش و پرورش است.

کارشناس سلامت و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند تصریح کرد: در این راستا باید آموزش و پرورش از اعتبار بیشتری برای حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برخوردار شود.

سرپرست معاونت هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز از عدم اختصاص اعتبار به این نهاد انتقاد کرد و گفت: از سال 87 تاکنون به این اداره اعتبار حوزه پیشگیری از اعتیاد اختصاص نیافته است که به این دلیل نتوانسته فعالیت کاملی در حوزه اعتیاد انجام دهد.

سید محمدعلی زمزم ادامه داد: امسال اعتباری بالغ بر 5 میلیون تومان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شده و قرار است اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هم 5 میلیون تومان به این امر اختصاص دهد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول