اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهداشت بیرجند:

دستگاه‌ها به تهیه برنامه‌های ویژه پیشگیری از اعتیاد کمک کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز بهداشت بیرجند به پخش دو برنامه ویژه اعتیاد با عنوان «بهار زرد» و «سیاه، سفید، خاکستری» از سیمای مرکز استان اشاره کرد و گفت: تامین هزینه‌های تهیه این برنامه‌ها نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

دستگاه‌ها به تهیه برنامه‌های ویژه پیشگیری از اعتیاد کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی زنگویی ظهر امروز در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه شاخص‌های پیشگیری رو به افزایش است، اظهار کرد: تعداد معتادان زیر پوشش مراکز ترک اعتیاد رو به افزایش است.

وی گفت: همچنین طبق بررسی انجام شده تبدیل مصرف تزریقی مواد به خوراکی، آموزش‌های تیم‌های سیار، افزایش توزیع سرنگ و سرسوزن شاخص‌های پیشگیری از بیماری‌ها را افزایش داده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بیرجند به برنامه‌های پیشگیری انجام شده توسط این مجموعه اشاره کرد و افزود: با همکاری بسیج برنامه الگوی زندگی سالم به معتادان در مراکز ترک اعتیاد اجرا شده و افراد آموزش‌ دیده به عنوان مربی به سایر معتادان آموزش می‌دهند.

زنگویی خواستار تعیین رابطان سلامت ادارات شد و گفت: هر دستگاه باید یک رابط سلامت به مرکز بهداشت برای رسیدگی طرح‌های حوزه پیشگیری اعتیاد معرفی کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این نشست حوزه پیشگیری را اصلی‌ترین سیاست صدا و سیمای استان دانست و یادآور شد: برخی دستگاه‌ها اعتبارات ویژه‌ای برای حوزه مواد مخدر دریافت می‌کنند که باید به صدا و سیما نیز به عنوان یک دستگاه مکمل نگاه ویژه شود تا این خدمات اطلاع‌رسانی شود.

محمد شیدایی به ویژه برنامه‌های این مرکز در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آسیب اصلی در استان مواد مخدر به شمار می‌رود برنامه‌های ویژه‌ای از جمله پیام امروز، صبح شرقی و مستندهای ویژه در این حوزه تهیه می‌شود.

وی به پخش دو برنامه ویژه اعتیاد با عنوان "بهار زرد" و "سیاه، سفید، خاکستری" از سیمای مرکز استان اشاره کرد و یادآور شد: تنها هزینه گروه تولید این برنامه‌ها 25 میلیون تومان بوده و تهیه این برنامه‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول