اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه فرهنگی ارشاد آستانه مقدسه قم:

امر به معروف موجب توسعه و پویایی فرهنگ دینی خواهد شد

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه فرهنگی واحد ارشاد آستانه مقدسه قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب توسعه و پویایی فرهنگ دینی خواهد شد.

امر به معروف موجب توسعه و پویایی فرهنگ دینی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، عبدالرسول معصومی به تشریح فعالیت‌های واحد ارشاد حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) پرداخت و اظهار داشت: کارگروه فرهنگی واحد ارشاد حرم کریمه اهل بیت(س) از تیر ماه سال جاری راه‌اندازی و فعالیت خود را با هدف فرهنگ‌سازی، هنجارسازی، گسترش معروف‌ها، جلوگیری از منکرات و ایجاد پشتوانه محتوایی برای نیروهای شاغل در این واحد آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اعضای کارگروه واحد ارشاد 20 نفر هستند بیان داشت: اعضای این کارگروه از نیروهای فعال در عرصه‌های فرهنگی، متخصص در امور ارشادی، آشنا با احکام و آموزه‌های اسلامی، با تجربه و دارای تحصیلات عالی هستند.

دبیر کارگروه فرهنگی ارشاد آستانه مقدسه قم با بیان اینکه تاکنون سه جلسه تخصصی با عنوان کارگروه فرهنگی واحد ارشاد برگزار شده است خاطر نشان کرد: بررسی مؤلفه‌های عضوگیری در واحد ارشاد، چگونگی ارتقاء سطح علمی و معنوی خادمان ارشادی، تعیین مصادیق مبادی آداب در حرم مطهر برای زائران و مجاوران و نحوه برخورد خادمان با افرادی که آداب زیارت را رعایت نمی‌کنند، موضوعاتی بودند که در این جلسات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی ابراز داشت: تامین تغذیه فکری و فرهنگی خادمان واحد ارشاد با هدف ایجاد فضایی سالم و معنوی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مهم‌ترین رویکرد کارگروه فرهنگی واحد ارشاد است.

معصومی با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی خادمان ارشاد حرم مطهر در بخش خواهران برگزار شده است افزود: این مسابقه با هدف بالا بردن سطح آگاهی خادمان از مسئله امر به معروف و نهی از منکر در بخش برادران نیز برگزار خواهد شد.

دبیر کارگروه فرهنگی واحد ارشاد آستانه مقدسه قم با بیان اینکه انجام کارهای تبلیغی و ارشادی به صورت مکتوب نیز از دیگر فعالیت‌های این واحد است عنوان کرد: بروشور حدیث و پیام فرهنگی به صورت هفتگی در واحد ارشاد تهیه و تدوین و به خادمان این واحد ارائه می‌شود.‌

وی یادآور شد: واحد ارشاد در دو بخش خواهران و برادران فعالیت می‌کند و خادمان ارشادی وظیفه دارند در وضوخانه‌ها، شبستان‌ها و صحن‌های حرم مطهر احکام شرعی را تذکر داده و یادآوری کنند.

معصومی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر محور اصلی فعالیت‌های واحد ارشاد آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) است.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول