اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه ثارالله کرمان:

امر به معروف زمینه‌ساز الگوهای اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تأثیر تهاجم فرهنگی دشمن گفت: با امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز الگوهای اسلامی شویم، زیرا با حجاب می‌توان حافظ ارزش‌های دینی، معنوی و تفکر انقلاب شد.

امر به معروف زمینه‌ساز الگوهای اسلامی می‌شود

منصور الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند با اشاره به جایگاه امر به معروف در جامعه اظهار داشت: امروز وقتی که وضعیت جهان و خاورمیانه را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، می‌بینیم همان گونه که زنان در جامعه اسلامی توانستند زمینه تحول انقلاب باشند زنان کشورهای اسلامی هم زمینه‌ساز حرکت مردان و جوانان نقش‌آفرین در انقلاب هستند.

وی افزود: همه شواهد نشان می‌دهد که زنان بعد از پیروزی انقلاب نقش زیربنایی برای پیشبرد انقلاب داشته‌اند و نیاز به تحلیل این مسئله نیست اما از باب قدردانی لازم است این حرکت را یادآوری کنیم و این نقش را در جهان اسلام با الگوی اسلامی نقش‌آفرینی کردند.

الهی تصریح کرد: اگر مروری به قبل از انقلاب داشته باشیم، زمانی بود که در شهرها اجازه نمی‌دانند زنان حضور فیزیکی داشته باشند یا در محافل عمومی حضور یابند و این به خاطر جوی که در زمان طاغوت وجود داشت، اما با ظهور انقلاب اسلامی این نگرش از جامعه و ذهن ما کنار گذاشته شد و با تولد انقلاب و به وجود آمدن نظام دینی و اسلامی نقش زنان ملموس شد و جامعه پذیرفت که بدون شرکت زنان نمی‌توان به سرمنزل مقصود رسید زیرا انقلاب اسلامی به زن آبرو و عزت بخشید.

وی بیان داشت: دشمنان خارجی و داخلی تبلیغ می‌کردند چون نظام اسلامی است، زنان حق ندارند در مراکز پزشکی، فرهنگی و دانشگاهی حضور یابند، تبلیغ می‌کردند که این انقلاب به زنان آزادی نمی‌دهد و ذهنیت مردم را تغییر می‌دادند اما انقلاب اسلامی به زنان حق حضور در جامعه داد.

الهی افزود: در دهه اول انقلاب و در زمان جنگ هشت ساله مردان و فرزندان به دست همین زنان تربیت می‌شدند و خود زنان نیز در دفاع مقدس نقش اساسی داشتند و نگاهشان مادی نبود و با همه مشکلات ساختند و از حضرت زهرا (س)  و حضرت زینب (س) الگو گرفتند و به دشمن فهماندند که ما از اصول و ارزش‌های والای اسلامی دست بر نمی‌داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تأثیرگذاری تهاجم فرهنگی بر برخی زنان جامعه عنوان کرد: به عنوان نیروهای انقلاب اسلامی که وظیفه اصلی ما دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است وظیفه داریم جلوی تهاجم فرهنگی دشمن را بگیریم و با امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز الگوهای اسلامی شویم زیرا با حجاب می‌توان حافظ ارزش‌های دینی، معنوی و تفکر انقلاب شویم.

الهی گفت: اگر ما انقلاب کردیم و شهید دادیم، اگر محرومیت کشیدیم نتیجه آن بیداری اسلامی در منطقه است و اگر خواسته زنان مسلمان کشورهای اسلامی را در دیدار با امام خامنه‌ای نگاه کنیم، نخستین خواسته آنها الگوگیری از زنان جامعه ما است که یک چادر به آنها داده شود تا به کشور خود بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز در جنگ نرم به دنبال این است که بر باورها و ارزش‌های ما تأثیر بگذارد.

الهی اظهار داشت: امروز دشمن از حجاب زن مسلمان می‌ترسد و زنان مسلمان باید در مسائل عمومی اعتقادی الگو و بتوانند الگوی مناسبی برای زنان مسلمان جهان باشند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول