اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب خبر داد

سرمایه‌گذاری 302 میلیارد تومانی دولت در سراب

خبرگزاری فارس: فرماندار سراب گفت: در طول دوران فعالیت دولت‌های نهم و دهم و تا بهمن ماه سال 1390 در مجموع 302 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در شهرستان سراب سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

سرمایه‌گذاری 302 میلیارد تومانی دولت در سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مسعود سعادتی عصر امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد هفت ساله دولت نهم و دهم به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

فرماندار شهرستان سراب در ابتدای سخنان خود به علل نامگذاری هفته اول شهریور ماه به نام هفته دولت اشاره‌ای  کرد و اظهار داشت: علت نامگذاری چنین هفته‌ای این است که دولت شهید رجایی نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آنجا که جان خویش را بر سر آن نهاد.

سعادتی تصریح کرد: اگر دولتمردان بخواهند برای خود الگویی انتخاب کنند، قطعاً شهیدان رجایی و باهنر بهترین الگو خواهند بود.

فرماندار سراب افزود: با توجه به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، تغییر افکار قبل از تغییر ساختار بسیار مهم بود و ایجاد تربیت معلم بزرگ‌ترین کاری است که شهید رجایی انجام داد و شغل معلمی را شغلی تعریف کرد که هر کس لیاقت آن را ندارد و تاکیدها بر این بود که آموزش و پرورش بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بوده و جایی است که مدیران آینده در آن تربیت می‌یابند. 

سعادتی، ساده‌زیستی را مهم‌ترین ویژگی و الگوی جدید شهید رجایی از مدیریت عنوان کرد و افزود: بعد از جنگ به خاطر مشغول شدن و پرداخت به مسائل اقتصادی و لقب گرفتن عصر سازندگی که البته در آن مقطع هم لازم بود، متاسفانه در برخی مسائل آسیب دیدیم و از ارزش‌ها فاصله گرفته شد.

فرماندار سراب تصریح کرد: فاصله گرفتن برخی مدیران از ارزش‌ها باعث شد که برخی از آنها به دنبال مال‌اندوزی ‌و ثروت‌اندوزی بروند.

سعادتی، انتخاب احمدی‌نژاد را احیای ادعاهای مغفول مانده عنوان کرد و افزود: دکتر احمدی‌نژاد یادآوری کرد که رئیس‌جمهور باید از جنس مردم باشد، ساده‌زیستی الگویی که شهید رجایی ارائه کرده بود توسط دکتر احمدی‌نژاد احیا شد.

فرماندار سراب، موفقیت‌های دولت‌های نهم و دهم در بحث انرژی هسته‌ای و مسکن مهر را بسیار موفقیت‌آمیز عنوان کرد و گفت: سیاست تدافعی کشورمان در بحث انرژی هسته‌ای در دولت‌های قبلی، در دولت‌های نهم و دهم به سیاست تهاجمی تبدیل شد و سیاستمداران غربی اذعان می‌کنند که ترس آنها از قدرت هسته‌ای ایران نیست بلکه ترس آنها از این نکته است که به دیگر کشورها هم سرایت کند که هم می‌توان شعار مرگ بر آمریکا داد و هم می‌توان پیشرفت کرد.

سعادتی با اشاره ناکامی‌های بخش مسکن در دولت‌های قبلی تصریح کرد: در حالیکه بحث مسکن در دیگر دولت‌ها با شکست مواجه شده بود، دولت‌های نهم و دهم به حدی موفقیت‌آمیز بود که به عنوان الگویی ماندگار در کشور ثبت خواهد شد.

فرماندار سراب با اشاره به آماده شدن 10 پروژه عمرانی دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌برداری، از افتتاح 38 پروژه در شهرستان سراب همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل طرح‌های هادی، آبرسانی، مسکن مهر، مسکن روستایی، راه و ترابری، کشاورزی و صنعت است که در مجموع حدود 215 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آنها هزینه شده است.

سعادتی افزود: 125 میلیارد از این اعتبارات از طریق اعطای تسهیلات بانکی و مبلغ 40 میلیارد از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است ضمن آنکه برای اجرای 28 پروژه عمرانی از محل اعتبارات تملک دارایی 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار سراب، بهره‌برداری از کارخانه "خاور افروز" سراب با ظرفیت تولید سالانه 2 هزار و 500 تن ظروف یکبار مصرف، سالن چند منظوره مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ساختمان پزشکی قانونی، مسکن 114 واحدی مهر و مساکن مهر خودمالکی و تعاونی و ساختمان اداره برق مهربان، آبرسانی روستای جمال‌آباد و چند طرح هادی روستایی و پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های شهرهای سراب، مهربان، شربیان و دوزدوزان را از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت عنوان کرد.

سعادتی، از بهره‌برداری از 377 واحد مسکن مقاوم‌سازی شده روستایی خبر داد و اظهار کرد: برای احداث این واحدها بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار سراب به عملکرد دولت نهم و دهم در بخش گازرسانی در شهرستان سراب اشاره کرده و افزود: جمعیت زیرپوشش 15 درصدی شهرستان سراب از نعمت گاز در آغاز فعالیت دولت نهم هم‌اکنون به 95 درصد رسیده است که بسیار مطلوب و ایده‌آل است.

سعادتی، از آماده شدن پروژه مسکن مهر شهید مطهری با بیش از 40 میلیارد ریال هزینه و سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: برای اجرای این پروژه 28 میلیارد 500 میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی و 12 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به عنوان مالکان واحدهای مسکونی سرمایه‌گذاری و هزینه شده است و تنها مشکل این پروژه محوطه‌سازی است که اعتبار آن تامین شده است.

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی در اختیار شهرداری سراب قرار گرفته است که تلاش می‌شود در هفته دولت با حضور آقای استاندار به بهره‌برداری برسد.

فرماندار سراب در ادامه جمعیت شهرستان سراب در جریان سرشماری سال 90 را 131 هزار و 930 نفر عنوان کرد و افزود: جمعیت شهری شهرستان سراب 59 هزار و 493 نفر و جمعیت روستایی شهرستان سراب 72 هزار و 437 نفر است و در سال‌های اخیر شیب کاهش جمعیت در شهرستان سراب بسیار کند شده است. 

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول