اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

برای المپیک 2016 ریو سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنیم

خبرگزاری فارس: معاون معاون حقوقی ـ پارلمانی و استانی وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با برنامه‌های این وزارتخانه برای المپیک 2016 ریو گفت: از هم‌اکنون برای المپیک بعدی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنیم و فکر می‌کنم این زمان برای فدراسیون‌های ورزشی کافی باشد.

برای المپیک 2016 ریو سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنیم

احمد رسولی‌نژاد در حاشیه مراسم تجلیل از حمید سوریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن عرض تبریک به مدال‌آوران و ورزشکاران المپیکی اظهار داشت: بهترین پیام تبریک برای این عزیزان، پیام مقام معظم رهبری است.

معاون حقوقی ـ پارلمانی و استانی وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با شانس کاروان ایران برای کسب مدال‌های بیشتر افزود: البته اگر ورزشکاران ما شانس بیشتری داشتند و با قرعه‌های سخت مواجه نمی‌شدند، می‌توانستیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم.

المپیک اولین‌ها

وی در ادامه با قلمداد کردن المپیک 2012 لندن با ‌عنوان المپیک اولین‌ها تصریح کرد: ما برای نخستین‌بار در المپیک چهار مدال طلا کسب کردیم، الهه احمدی ششم شد، مدال‌هایمان دو رقمی شد، در سنگین وزن وزنه‌برداری طلا و نقره کسب کردیم، کشتی فرنگی نخستین‌بار قهرمان المپیک شد و نوشاد عالمیان نیز به جمع 32 پینگ‌پنگ‌ باز برتر راه پیدا کرد که این اولین بارها در مجموع رتبه 17 جهان در بین بیش از 200 کشور را برای ما رقم زد.

رسولی‌نژاد یادآور شد: درسی که المپیک برای ما داشت، توجه بیشتر به رشته‌‌های پرمدال مانند دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک بود که با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانیم استعدادهای زیادی را کشف و در نهایت مدال‌های بیشتری را در المپیک کسب کنیم.

خانواده‌های زیادی برای ثبت‌نام در رشته‌های مدال‌آور اقدام کرده‌اند

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال عنوان کرد: در مواقعی که رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری از شبکه‌های مختلف پخش‌ می‌شد، خانواده‌های زیادی برای ثبت‌نام فرزندان‌شان در این رشته‌ها به ما رجوع کردند و علاقه‌مندی زیادی نشان دادند و ما هم متوجه شدیم که باید به رشته‌های کم‌هزینه و پرنتیجه توجه بیشتری داشته باشیم.

برای المپیک 2016 ریو برنامه‌ریزی می‌کنیم

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری در المپیک 2016 ریو گفت: از همین الان برای المپیک بعدی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی می‌کنیم و فکر می‌کنم که این زمان برای فدراسیون‌های ورزشی هم کافی باشد. وزیر وزارت ورزش و جوانان نیز اعلام کردند که این المپیک نشان داد که ما اگر مدیریت و برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم، می‌توانیم با توکل بر خداوند و ائمه مدال‌های بیشتری کسب کنیم.

رسولی‌نژاد با تأکید بر اینکه موفقیت‌های به دست آمده در لندن عمومی است، گفت: این موفقیت‌ها نباید در مصادره کسی قرار بگیرد، چرا که همه آنها مدیون دعای مردم و برای مردم است.

3 هزار پروژه نیمه تمام در حال ساخت است

معاون حقوقی ـ پارلمانی و استانی وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با پروژه‌های وزارت ورزش عنوان کرد: ما حدود 3 هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که به اعتباری بالغ بر 6 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز داریم اما آنچه که در مجلس تصویب شد 470 میلیارد تومان بود که برای صرف زیرساخت‌ها، حمایت از قهرمانان، مسکن و اشتغال آنها نیاز به حمایت دولت و مجلس داریم تا بتوانیم آینده خوبی را برای ورزش کشورمان رقم بزنیم.

وی با مطرح کردن درخواست‌‌های خود از مجلس بیان داشت: نخستین درخواست من از مجلس تخصیص بودجه بیشتر به این وزارت برای اتمام 3 هزار پروژه نیمه کاره است و خواسته دیگر من تصویب قوانینی است که به‌نفع ورزش می‌باشند.

رسولی‌نژاد در ادامه ابراز داشت: توجه به قهرمانان در المپیک نباید مقطعی باشد و بعد از تقدیر و تشکرهای فراوان آنها را فراموش کنیم چرا که این کار باعث افت روحی و روانی ورزشکار می‌شود.

باید به تیم‌های پایه توجه کنیم

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در پایان خاطرنشان کرد: توجه به تیم‌های پایه امری ضروری است. ما در کشتی فرنگی دنیا قهرمان می‌شویم، اما در فوتبال رتبه 48 را در اختیار داریم و با اختلاف زیادی نسبت به تیم سوم آسیا یعنی کره‌جنوبی در رده چهارم ایستاده‌ایم و دلیل اصلی آن کم‌توجهی به تیم‌های پایه است.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول