اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

انتخاب 100 طرح اقتصادی گیلان برای سرمایه‌گذاری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: 100 طرح اقتصادی گیلان با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 170 میلیون یورو در استان شناسایی و انتخاب شده است.

انتخاب 100 طرح اقتصادی گیلان برای سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین اصغریان پیش از ظهر امروز در نشست سرمایه‌گذاری با جمعی از نمایندگان استان در محل سازمان امور اقتصاد و دارایی استان اظهار کرد: این نخستین نشست سرمایه‌گذاری با تعدادی از مجموع نمایندگان است.

وی، ضرورت برگزاری این همایش را مهم دانست و افزود: بانک‌های در شرایط فعلی با کمبود شدید منابع مواجه هستند و تسهیلات زیادی پرداخت کردند که وصل بازپرداخت آنها سخت است.

این مسئول، با بیان اینکه برگزاری موفقیت‌آمیز همایش سرمایه‌گذاری در زیباکنار موجب دور زدن تحریم‌های اقتصادی استکباری می‌شود، ابراز کرد: در شرایط کنونی کشور برگزاری این همایش می‌تواند بازتاب گسترده‌ای داشته باشیم بنابراین همه باید در بهتر برگزاری آن تلاش کنیم.

وی، ورود سرمایه‌گذاران خارجی را یکی از ویژگی‌های همایش سرمایه‌گذاری در گیلان نامید و تصریح کرد: این همایش فرصت مناسبی برای معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت‌های استان است.

اصغریان، از تغییر زمان برگزاری همایش خبر داد و گفت: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ایران در گیلان قرار بود مهر ماه برگزار شود که به 20 و 21 آبان تغییر یافت تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شوند.

وی، با بیان اینکه ستاد راهبردی همایش سرمایه‌گذاری تشکیل شد، افزود: این ستاد با چهار گروه زیربنایی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی و هشت کمیته برای جذب سرمایه‌گذار تشکیل شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با تصریح بر اینکه تمام اقدام‌ها به ریز دیده شده است، خاطرنشان کرد: استقرار سرمایه‌گذاران خارجی در تهران و استان و مسیر تردد آنها تا محل همایش در نظر گرفته و تشریفات امنیتی لحاظ شده است.

وی، از معرفی 100 طرح اقتصادی گیلان با میزان سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 170 میلیون یورو خبر داد و یادآور شد: از بین صدها طرح این تعداد طرح انتخاب شده و تا به امروز سرمایه‌گذاری چند طرح توسط سرمایه‌گذاران داخلی قطعی شده است.

اصغریان، با اشاره به اینکه تمام تمهیدات برای انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران در روز همایش آماده است، متذکر شد: یک ماه قبل از همایش مذکور، مانور سرمایه‌گذاری برای آمادگی بیشتر استان برگزار می‌شود.

وی، یکی از طرح‌های را پروژه راه‌آهن رشت‌ـانزلی‌ـآستارا ذکر کرد و افزود: این پروژه به همراه تعداد دیگری از پروژه‌ها آماده انعقاد قرارداد است.

به گفته این مسئول، تاکنون حضور بیش از 50 سرمایه‌گذار خارجی برای شرکت در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ایران در گیلان اعلام آمادگی کرده و قطعی شده است.

ا‌نتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول