اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان:

مدیران ریسک سرمایه‌گذاری بر تولیدات داخلی را نمی‌پذیرد

خبرگزاری فارس: عضو بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان گفت: در زمان حاضر مدیران ریسک سرمایه‌گذاری بر تولیدات داخلی را نمی‌پذیرد.

مدیران ریسک سرمایه‌گذاری بر تولیدات داخلی را نمی‌پذیرد

حجت بنکدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: بسیاری از تولیدات داخلی به دلیل حمایت نشدن از سوی صنایع کشور به شکل نهال باقی مانده‌اند.

وی ادامه داد: اگر چه مخترعان تلاش می‌کنند که کالایی مشابه خارجی بسازند، اما غیر واقعی است که انتظار داشته باشیم در همان ابتدا توان مقابله با کالای خارجی که بیش از 20 سال سابقه ساخت دارد را داشته باشد.

عضو بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان تصریح کرد: توقعات غیر واقع‌بینانه مسئولان صنایع از تولیدات داخلی سبب شده که به محض مشاهده یک نقص کوچک به راحتی کنار زده شده و به سمت کالاهای خارجی می‌روند، در حالی که برای دست‌یابی به یک کالای قابل رقابت با کالاهای خارجی باید زمینه آزمایش صحیح و خطای تولیدات وجود داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از صنایع تولید داخل با یک خطا سریع مواخذه شده و تولید کننده توبیخ و جریمه می‌شود.

بنکدار از ثبت 9 اختراع خود خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون پنج اختراع در حال ثبت داریم و چهار طرح پژوهشی در دست بررسی و تحقیقات است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از این منظر که فضایی را برای رشد علمی و فضایی برای عملیاتی کردن ایده‌های پژوهشی مخترعان ایجاد کرده، به خوبی عمل کرده است.

عضو بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان تاکید کرد: این در حالی است که شرکت‌های مذبور نتوانسته‌اند در زمینه تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی کمکی به مخترعان کنند.

وی با بیان اینکه بودجه اختصاصی به شرکت‌های دانش‌بنیان به نسبت وظایفی که به آنها محول شده بسیار کم است، اضافه کرد: لازم است که وام‌های با رقم بالاتر و بدون باز پرداخت‌ پول به مخترعان تعلق بگیرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول