اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 19 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معادن چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 19 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معدن این استان در سال جاری خبر داد.

رشد 19 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معادن چهارمحال و بختیاری

رحمان کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال‌جاری 448 میلیارد ریال در بخش معادن این استان سرمایه‌گذاری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 19 درصد افزایش یافته است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده در بخش معادن این استان را در سال‌جاری هزار و 253 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان اشتغال ایجاد شده در مقایسه با اشتغال هزار و 90 نفری در بخش معادن استان در سال گذشته رشد 15 درصدی را نشان می‌دهد.

کرمی ادامه داد: در حال حاضر 138 معدن در سطح این استان فعال است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 17 درصد رشد یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صدور پنج فقره پروانه بهره‌برداری معدن در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال‌جاری 2 میلیون و 100 هزار تن مواد معدنی از سطح معادن این استان استخراج شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش معادن این استان، گفت: صدور هفت فقره پروانه اکتشاف، صدور هفت فقره گواهی کشف و ایجاد 39 فرصت شغلی جدید از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش معادن این استان محسوب می‌شود.

کرمی سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش اکتشاف معادن استان را 124 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 55 میلیون و 100 هزار تن به مجموع ذخایر مواد معدنی کشف شده در این استان افزوده شده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول