اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک کشاورزی گچساران:

متقاضیان سرمایه‌گذاری کشاورزی گچساران مشکل ضمانت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس بانک کشاورزی گچساران گفت: متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش توسعه کشاورزی این شهرستان برای دریافت تسهیلات خود، مشکل معرفی ضامن دارند.

متقاضیان سرمایه‌گذاری کشاورزی گچساران مشکل ضمانت دارند

علی‌اکبر نیک‌اقبال پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توجه به بخش کشاورزی، فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های این بخش از موارد بسیار مهم و اساسی در این شهرستان است.

وی با اشاره به جایگاه والای بخش کشاورزی در توسعه منطقه ابراز داشت: برطرف کردن ریشه‌ای مشکلات حوزه کشاورزی بسیار مهم بوده و ضرورت دارد.

ارائه تسهیلات ویژه به دهیاران موفق در زمینه وصول معوقات بانکی

رئیس بانک کشاورزی گچساران تصریح کرد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران با هدف توسعه، تقویت و حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی این شهرستان تشکیل می‌شود.

نیک‌اقبال بیان داشت: این کارگروه طرح‌های متقاضیان در زمینه‌های مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری، طرح‌های امور تولیدات گیاهی، تولیدات دامی و آب و خاک را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی طرح‌های مربوط به صنایع، طرح‌های شیلات، جنگل، مرتع و آبخیزداری و طرح‌های کوچک کشاورزی خانگی را از دیگر طرح‌های مورد بررسی در کارگروه اشتغال و کشاورزی به منظور ارائه تسهیلات لازم عنوان کرد.

نیک‌اقبال یادآور شد: این بانک افزون بر 90 میلیارد ریال مطالبات معوقه از افراد حقیقی دارد که برای دریافت این مطالبات باید برنامه‌ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای دریافت تسهیلات معوقه با دهیاران و شوراهای روستاها هماهنگی و رایزنی‌هایی صورت گرفته است، افزود: پس از پرداخت معوقه‌های بانکی در هر حوزه روستایی، ضمن بهره‌گیری از بخشودگی شش درصدی جریمه بانکی، مردم همان حوزه با ارائه طرح‌های جدید کشاورزی و تا دو برابر میزان پرداختی معوقات، تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند.

نیک‌اقبال هدف اصلی صندوق توسعه کشاورزی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی را افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان باید در مدت زمان تعیین ‌شده و قانونی برای تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات اقدام کنند.

25 میلیارد ریال به 27 متقاضی بخش کشاورزی گچساران پرداخت شد

رئیس بانک کشاورزی گچساران گفت: امسال و از مجموع 103 فقره پرونده صندوق توسعه کشاورزی تعداد 22 پرونده عقد قرارداد شده و تسهیلاتی به مبلغ 10 میلیارد و 600 میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

نیک‌اقبال عنوان داشت: متقاضیان پنج طرح دیگر نیز به مبلغ 14 میلیارد ریال در حال دریافت تسهیلات تصویب‌شده خود هستند.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی را از اولویت‌های کاری خود قرار داده است، افزود: در پرداخت تسهیلات آبیاری تحت فشار و قطره‌ای تعداد 63 فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفت که سهم بانک و سازمان حدود 13 میلیارد ریال بوده که پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

نیک‌اقبال مساحت این طرح‌ها را افزون بر 289 هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: این طرح‌ها مربوط به امسال است.

وی ادامه داد: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی نیز پنج پرونده برای دریافت تسهیلات خرید کمباین، تراکتور و ادوات، خاک و زراعی پرداخت شده است.

نیک‌اقبال یادآور شد: متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گچساران برای دریافت تسهیلات با مشکل ضامن روبه‌رو هستند. در برخی موارد نیز متقاضی بدهکار بوده و این مشکلات سد راه پرداخت به موقع تسهیلات کشاورزی به متقاضیان است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول