اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویان قرآنی

اردوهای جهادی رنگ قرآنی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مسئول کانون قرآن و عترت بسیج دانشجویی استان قم گفت: به منظور افزایش بار محتوایی اردوهای جهادی طرحی برای حضور دانشجویان قرآنی در این اردوها در حال اجرا است.

اردوهای جهادی رنگ قرآنی می‌گیرند

الهامه صباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان قم از ابتدای شهریور ماه اظهار کرد: امسال برنامه‌های جدیدی برای افزایش بار محتوایی این اردوها در نظر گرفته شده که استفاده از دانشجویان قرآنی یکی از این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: دانشجو برای شرکت در اردوی جهادی و تاثیرگذاری در قالب این حرکت‌ها به پشتوانه فکری و فرهنگی نیاز دارد که دانشجویان قرآنی این پشتوانه را کسب کرده‌اند.

مسئول کانون قرآن و عترت بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به اینکه طرح‌های قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی هستند که در اردوهای جهادی دنبال می‌شوند اضافه کرد: مشکلی که در دنبال کردن این طرح‌ها در اردوهای جهادی وجود دارد، اجرای پراکنده آنها و موازی‌کاری در این زمینه است.

وی گفت: ما در این طرح تلاش می‌کنیم برای هر روستا یک یا چند دانشجوی قرآنی به عنوان مربی قرآن تعیین کنیم که برنامه‌های قرآنی در آن روستا را به صورت منظم دنبال کنند.

صباری خاطر نشان کرد: مربی قرآن در هر روستا وضعیت آموزش قرآن را در گروه‌های سنی مختلف بررسی کرده و برنامه‌های منظمی برای ارتقای آن انجام می‌دهد.

وی افزود: تلاش کردیم از دانشجویان نخبه فرهنگی که در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تحصیل می‌کنند، برای این طرح استفاده کنیم.

مسئول کانون قرآن و عترت بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به لزوم تداوم برنامه‌های فرهنگی در اردوهای جهادی اضافه کرد: این دانشجویان با گروه‌های جهادی به مناطق روستایی اعزام می‌شوند و در طول سال نیز هفته‌ای یک بار در قالب اردوی تداوم به مناطق روستایی رفته و فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح برنامه‌های قرآنی در روستاها و مناطق محروم به صورت منظم پیگیری شده و سطح سواد قرآنی مردم در این مناطق بالا خواهد رفت.

صباری با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای این دانشجویان اظهار کرد: لوازم مورد نیاز برای آموزش قرآن نیز در اختیار این دانشجویان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول