اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نرماشیر:

اردوهای جهادی تداعی‌گر دوران دفاع مقدس هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نرماشیر گفت: اردوهای جهادی تداعی‌گر 8 سال دفاع مقدس هستند.

اردوهای جهادی تداعی‌گر دوران دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، حجت‌الاسلام روح‌الله ایران‌نژاد ظهر امروز در آیین اختتامیه اردوهای جهادی در این شهرستان اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی محرومیت‌زدایی و نهادینه کردن روحیه و تفکر بسیجی و جهادی در جامعه است.

وی افزود: گروه‌های جهادی با برگزاری نمایشگاه عکس و آثار شهدا تداعی‌کننده ایثارگری‌های شهدا در جامعه هستند. 

ایران‌نژاد بیان داشت: جوانان این مرز و بوم  در دوران هشت سال دفاع مقدس از جان و مال خود گذشتند و سرمایه عظیم انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید با ایثارگری‌های شهدا آشنا شوند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

ایران‌نژاد با اشاره به دو اصل محرومیت‌زدایی و نهادینه کردن روحیه و تفکر بسیجی به عنوان اصول مورد تأکید مقام معظم رهبری، اردوهای جهادی را تداعی‌گر هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی از تلاش دانشجویان عضو گروه جهادی تقدیر کرد و گفت: جوانان و دانشجویان بسیجی طی برگزاری اردوهای جهادی در این نرماشیر شرایط سخت کاری در این شهرستان جدیدالتاسیس را تحمل کردند و تمام تلاش خود را برای محرومیت‌زدایی و نهادینه کردن روحیه و تفکر بسیجی و جهادی انجام دادند.

ایران‌نژاد تصریح کرد: بسیج سازندگی با قدم نهادن به عرصه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته است و در این مسیر برنامه‌های بسیار سازنده‌ای را انجام داده است.

در این مراسم از خانواده‌های معزز شهدا تجلیل شد و این آیین با مداحی، پخش کلیپ و نماز جماعت همراه بود.

* توزیع 230 سبد کالای ضروری بین اقشار نیازمند نرماشیر

امام جمعه بخش روداب نرماشیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان در 20 مسجد روستایی بخش روداب نرماشیر سفره ضیافت افطار برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی مصطفویان ابراز داشت: به منظور عمل به فرمایشات ائمه معصوم (ع) مبنی بر اطعام مستمندان و نیازمندان و ترویج این سنت حسنه در جامعه  در 20 مسجد روستایی بخش روداب نرماشیر سفره ضیافت افطار پهن و از عموم افراد پذیرایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اطعام و افطار از سنت‌های حسنه اسلام است و علاوه بر اطعام و افطاری در روستاها 230 سبد کالای ضروری به ارزش 80 میلیون ریال نیز در حال توزیع بین اقشار کم درآمد و مستمند این بخش است.

مصطفویان حضور پرشور مردم در مساجد و روزه گرفتن در هوای گرم که بنا به فرمایش معصوم نوعی جهاد است را نمونه‌ای بارز از دین‌مداری مردم بخش روداب عنوان کرد.

وی همچنین به شدت گرما و فصل کار و تلاش در باغات خرما در این فصل اشاره کرد و افزود: در این هوای گرم دعوت مردم به ضیافت افطار در مساجد می‌تواند بسیار مطلوب و روحیه جهادی مردم و جوانان را تقویت کند.

به گزارش فارس، 65 روحانی در روستاهای شهرستان نرماشیر فعالیت دارند که از این تعداد 22 نفر در بخش روداب مستقر هستند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول