اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردل:

اردوهای جهادی فرصتی برای رهایی از تعلقات دنیوی است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردل گفت: اردوهای جهادی فرصت مناسبی برای رهایی از تعلقات دنیوی و فراهم کردن زمینه رستگاری و قرب الهی است.

اردوهای جهادی فرصتی برای رهایی از تعلقات دنیوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله جمشیدی بعدازظهر امروز در مراسم اردوهای جهادی در منطقه میانکوه اردل اظهار داشت: توجه به وظایف انقلابی هر کس برای رفع فقر و محرومیت، مبارزه با استضعاف و بی‎عدالتی و تقویت روحیه جهادی و حرکت‌های مخلصانه و داوطلبانه از ارزش‌هایی است که برخواسته از متن انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: جدایی از زندگی دو روزه و حضور در محیطی با شرایط اولیه زندگی، این بستر را فراهم می‌آورد تا شرکت کنندگان ضعف‌های فردی و تعلقات زندگی روزمره را درک و محیط اردوهای جهادی بستر مساعدی برای تمرین ترک تعلقات است و از این بستر تنها کسانی می‌توانند استفاده کنند که آن را شناخته و به اهمیت آن پی برده باشند.

به گفته جمشیدی ایجاد روحیه اشتغال و کارآفرینی با کمترین امکانات را در میان جوانان از مهم‌ترین عرصه‌هایی دانست که می‌تواند از طریق اردوهای جهادی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق محروم روستایی از جمله استان چهارمحال و بختیاری نیروی جوان بیکار و امکانات طبیعی مناسب برای ایجاد مشاغل پایدار وجود دارد اما قدرت تصمیم‌گیری و خطرپذیری در میان افراد دیده نمی‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردل خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی از خودگذشتگی دنیوی در مسیر قرب الهی رخ می‌دهد، یعنی خدامحوری در مقابل خودمحوری مطرح می‌شود و به خلاف مدرنیته، «من» جایگاه خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول