اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد

برگزاری اردوهای جهادی در روستا‌های محروم

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان اردوهای جهادی حمعیت هلال احمر استان قم در روستاهای محروم برگزار شد.

برگزاری اردوهای جهادی در روستا‌های محروم

خلیل الله سائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با اجرای اردوی جهاد رمضان در روستاهای محروم، کانون روستایی قمرود با حضور بخشدار، پرسنل جمعیت هلال احمر استان قم و تعداد کثیری از اهالی روستای قمرود افتتاح شد.

وی افزود: توجه به منابع انسانی و ظرفیت موجود در روستاها با توجه به وضعیت آنها در زمینه مشارکت و همراهی در برنامه‌ریزی و فعالیت‌ها بسیار لازم و ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: اردوی جهادی با رویکرد اجتماع محور بر طبق سیاستگذاری جمعیت هلال احمر که همانا مشارکت فعال و همه جانبه جوانان در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه است، همزمان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

سائلی عنوان کرد: آموزش مهارت‌های امدادی و کمک‌های اولیه برای جوانان و اهالی روستا با توجه به حوادث شایع و رایج در مناطق و محلات آسیب‌پذیر از جمله اهداف و رویکردهای اجرایی اردوهای جهادی در روستاها است.

وی تصریح کرد: اجرای فعالیت‌های بشر دوستانه و عام‌المنفعه از قبیل توزیع بسته‌های بهداشتی و درمانی، خدمات اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، منابع طبیعی، زیست محیطی و ورزشی از دیگر برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این اردوها بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: ویزیت رایگان پزشک و ماما، مشاوره، انجام تست قند خون، آموزش بهداشت، انجام مسابقات ورزشی، مسابقات کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان، آموزش اطفاء حریق با همکاری سازمان آتش‌نشانی استان و پاسخ به شبهات و سئوالات دینی توسط مبلغ خانم و آقا همچون سال‌های گذشته از برنامه‌های قابل اجرا در اردوهای جهادی سال جاری بوده است.

سائلی ادامه داد: در این اردوی یک روزه جهادی به روستای قمرود به تمام خانواده‌های نیازمند بسته‌های فرهنگی و بهداشتی اهدا شد.

وی گفت: همچنین در اجرای این طرح اداره کل دامپزشکی، مرکز بهداشت، فرمانداری و بخشداری مرکزی، نهاد کتابخانه‌ها و آتش‌نشانی با جمعیت هلال احمر استان قم مشارکت و همکاری داشته‌ است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول