اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان‌رضوی:

بیش از 34 هزار دانش‌آموز در اردوهای جهادی خراسان‌رضوی شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، تعداد دانش‌آموزان شرکت‌ کننده در اردوهای بسیج سازندگی را 34 هزار و 142 نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 10 هزار فرهنگی نیز در این اردوها شرکت می‌کنند.

بیش از 34 هزار دانش‌آموز در اردوهای جهادی خراسان‌رضوی شرکت می‌کنند

بابک باقرزاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: امسال در طرح بسیج سازندگی اردوهای جهادی ویژه دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که طی آن دانش‌آموزان نخبه برای ارائه خدمت به نقاط محروم استان اعزام شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون این اردوها ویژه دانشجویان و طلاب بوده است، افزود: امسال دانش‌آموزان نیز در این طرح شرکت کرده و در عرصه‌های عمرانی فرهنگی، بهداشت، کشاورزی و آموزشی در مناطق محروم مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان نخبه برای آموزش افراد در مناطق محروم اعزام می‌شوند، گفت: این امر به منظور رشد سطح علمی دانش‌آموزان مناطق محروم و با هدف ارتقای دانش و سطح آگاهی آنان صورت می‌گیرد.

باقرزاده با اشاره به طرح اردوهای بسیج سازندگی نیز گفت: اردوهای بسیج سازندگی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری را از مهم‌ترین اهداف این ‌طرح خواند و افزود: افزایش توانایی دانش‌آموزان دل‌بستگی آنان به فضای آموزشی اشاعه فرهنگ کار و مسئولیت‌پذیری جوانان در فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی، تقویت روحیه تعاون و همکاری بین دانش‌آموزان، شرکت دادن آنان در احداث و به‌سازی فضاهای آموزش و پرورش و تغییر نگرش برای اشتغال و ایجاد کارآفرینی برای دانش‌آموزان از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

باقرزاده افزود: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانش‌آموزان شامل نماز جماعت، جلسات فرهنگی با حضور مبلّغ و شرکت در حلقه‌های معرفتی و صالحین است.

وی تعداد دانش‌آموزان شرکت ‌کننده در اردوهای بسیج سازندگی را 34 هزار و 142 نفر خواند و ادامه داد: 10 هزار و 19 نفر از فرهنگیان نیز در این اردوها شرکت کرده‌اند که به طور میانگین هر کدام 10 روز در اردو شرکت دارند.

باقرزاده با اشاره به تعداد شرکت ‌کنندگان در طرح بسیج سازندگی در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته حدود 20 هزار دانش‌آموز معادل 98 هزار و 852 نفر روز در این طرح شرکت کردند و امسال با رشد 100 درصدی در این اردوها 852 نفر روز در این طرح شرکت کردند و امسال با رشد 100 درصدی در این اردوها 34 هزار و 142 نفر از دانش‌آموزان و 15 هزار نفر از فرهنگیان در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی شرکت دانش‌آموزان در حلقه‌های صالحین را از اقدامات جدید سال جاری عنوان کرد و افزود: 50 درصد دانش‌آموزانی که در بسیج سازندگی شرکت دارند در این حلقه‌های معرفتی نیز شرکت می‌کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، زیباسازی دیوارهای داخلی و بیرونی فضاهای آموزش و پرورش، مرمت و به‌سازی ساختمان و تاسیسات فضاهای آموزش و پرورش، را از جمله فعالیت‌هایی برشمرد که دانش‌آموزان در آن مشارکت دارند.

وی در ادامه نحوه مشارکت دانش‌آموزان در طرح بسیج سازندگی، افزود: تعمیر و مرمت تجهیزات، ایجاد فضای سبز و درختکاری در مدارس، طراحی دیوارها و نوشتن پیام‌های تربیتی و بهداشتی و انجام فعالیت‌های فرهنگی از دیگر فعالیت‌های دانش‌آموزان در این اردوها است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، تصریح کرد: دانش‌آموزان هم‌زمان با فعالیت در عرصه زیباسازی مدارس در برنامه‌های فرهنگی نیز شرکت می‌کنند.

باقرزاده یادآور شد: اردوهای بسیج سازندگی از اول تیرماه شروع شده و تا 15 شهریورماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول