اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان:

خودباوری جوانان اساس طرح اردوهای جهادی است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان گفت: ایجاد خودباوری و حس موثر بودن نوجوانان و جوانان در جامعه از اهداف اصلی برپایی اردوهای جهادی است.

خودباوری جوانان اساس طرح اردوهای جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا بخشی پیش‌ازظهر امروز به مناسبت نشست خبری طرح بسیج سازندگی و نشاط و تعالی که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف گروهی برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت بسیج سازندگی در برگزاری اردوهای تابستانه به چهار نوع اردوی جهادی 15 روزه، اردوی هجرت سه، اردوی یک‌روزه بسیج و اردوی یک‌روزه طلاب و فرهنگیان تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون در اردوی جهادی 15 روزه، هر یک نفر در اردو برابر با 15 روز نفر، در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: در این نوع اردو اقشار مختلف بسیجی مانند بسیج محلات، بسیج پیشکسوتان، بسیج‌ دانش‌آموزی، مهندسان، مداحان و هنرمندان شرکت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان تاکید کرد: در اردوهای جهادی 15 روزه خدمات عمرانی، آموزشی، علمی، دینی، معرفتی و تربیتی و سایر خدمات ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در اردوهای جهادی 15 روزه بسیج سازندگی قرار است 14هزار و 200 نفر روز کار انجام شود که تاکنون 10 هزار نفر روز کار به پایان رسیده است.

بخشی با اشاره به اردوهای هجرت سه که از سوی جهادسازندگی به صورت 10 روزه برپا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه متقاضی شرکت در این نوع اردو بسیار زیاد است بنابراین مجبور به سهمیه بندی شدیم تا هر کدام از علاقه‌مندان بتوانند تنها به مدت 10 روز خدمات خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه هدف از برپایی اردوهای هجرت سه مواردی مانند مرمت و بازسازی مدارس و همچنین زیباسازی مدارس است، گفت: در این طرح که تعداد 13 هزار 500 نفر روز را به همراه داشت، 36 مدرسه زیباسازی و 9 مدرسه مرمت شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان اردوهای یک‌روزه بسیج سازندگی را از دیگر اقدامات مقاومت بسیج عنوان کرد و بیان داشت: افراد علاقه‌مندی که نمی‌توانند در اردوهای 10 روزه شرکت کنند، برای یک روز و از زمان صبح تا عصر در این نوع اردوها و در امر خدمت‌رسانی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از تعداد 12 هزار نفر روز که قرار بود در اردوهای یک‌روزه فعالیت داشته باشند، تعداد 55 درصد مشارکت داده شدند.

بخشی تصریح کرد: در اردوهای یک روز طلاب و فرهنگیان یک‌هزار نفر روز خدمات ارائه شده است.

*خدمت رسانی به محرومان و ایجاد باور در جوانان هدف اردوهای جهادی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان گفت: از دیگر اهداف برگزاری بسیج سازندگی اوقات غنی‌سازی (سازندگی، نشاط و تعادل ) جوانان و نوجوانان است.

وی بیان کرد: 182 پایگاه تابستانه برای برادران و 13 پایگاه برای خواهران در نظر گرفته شده است.

بخشی ادامه داد: در پایگاه‌های تابستانه 315 مربی برادر، دستکم 250 مربی خواهر و همچنین 100 مربی روحانی مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های جهادی بسیج سازندگی علاوه به خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم، ایجاد خود باوری و موثر بودن حضور جوانان و نوجوانان در جامعه نیز مدنظر قرار گرفته است.

*خبرنگاران ناامیدی مردم را نسبت به عملکرد مسئولان نظام از بین می‌برند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران جنگ تحمیلی و دیگر شهیدان خبرنگار گفت: در صورتی که خبرنگاران حضور نداشته باشند بزرگ‌ترین اقدامات مسئولان نیز به گوش مردم نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: وجود خبرنگاران سبب می‌شود در صورتی که در جایی نابسامانی وجود داشته باشد به سرعت مورد توجه مسئولان قرار گرفته و برطرف شود.

به گزارش فارس، میزان راندمان کاری اردوهای جهادسازندگی با تعداد 57 هزار نفر روز کار، بالا 90 درصد بوده است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول