اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

خودسازی یکی از اهداف اردوهای جهادی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: یکی از اهداف اردوهای جهادی خودسازی است، جوانان وقتی به مناطق محروم و روستاها می‌روند با مشکلات کشور و محرومیت‌ها آشنا می‌شوند.

خودسازی یکی از اهداف اردوهای جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی خراسان‌رضوی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت 17 مرداد سالروز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار دفاع مقدس، با اشاره به تشکیل جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب توسط حضرت امام (ره)، اظهار داشت: ابتدای انقلاب یکی از اقدامات بسیار موثر و حائر اهمیت تشکیل جهاد سازندگی به وسیله حضرت امام (ره) بود.

وی افزود: در آن زمان نیز مردم و دانشجویان و بسیاری از مسئولان عالی‌رتبه حال و گذشته کشور به روستاها رفته و در فعالیت‌های جهاد سازندگی حضور داشتند که به ‌عنوان مثال می‌توان به سرلشگر فیروزآبادی اشاره کرد که از جهادگران بسیج سازندگی نیز بود.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: البته پیش از ادغام جهاد سازندگی با کشاورزی مقام معظم رهبری دستور تشکیل قرارگاه بسیج سازندگی را ابلاغ فرمودند و این شد که امروز این‌گونه حضور پررنگ بسیجیان و دانشجویان و دانش‌آموزان را در عرصه بسیج سازندگی می‌بینیم.

وی ادامه داد: ‌رهبر معظم انقلاب نیز در عید سال 80 در جوار بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) ‌فرمودند که عملکرد بسیج سازندگی برای من شگفت‌آور بود.

صلاحی افزود: این بیانات حضرت آقا برای بنده به‌ عنوان مسئول بسیج سازندگی در آن زمان بسیار تاثیرگذار بود و سبب خوشحالی بنده شد که توانستیم عملکردی خوب داشته باشیم، البته بسیجیان و دانشجویان نیز استقبال خوبی کردند.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: شگفتی در آن زمان این بود که دانشجویان، بسیجیان و دانش‌آموزان داوطلبانه به روستاهای دور و نزدیک کشور اعزام می‌شدند و دل‌سوزانه خدمت می‌کردند. 

وی در ادامه با ابراز رضایت از ادامه فعالیت‌های جهاد سازندگی در قالب بسیج سازندگی و اردوهای هجرت توسط دانشجویان و دانش‌آموزان امروز کشور خاطرنشان کرد: بنده امروز بسیار خوشحالم که ادامه این حرکت‌ها را توسط دانشجویان مشاهده می‌کنم چرا که به واقع حرکت بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است و اردوهای هجرت به جز اهداف مادی و معنوی در خودسازی دانشجویان نیز نقش بسزا و تاثیرگذاری دارد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال 89 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان همت مضاعف و کار مضاعف، اظهار داشت: در سال 89 ما نیز در خراسان‌رضوی سال را با عنوان سال رسیدگی به روستاها نام‌گذاری کردیم که از جمله اقدامات در این سال می‌توان به رشد هفت برابری گازرسانی به روستاهای سطح استان نسبت به 32 سال قبل از آن اشاره کرد.

وی یادآور شد: بنده نیز به طور میانگین از 10 روستا هر شهرستان استان و در مجموع حداقل از 270 روستا سطح استان بازدید کردم، فرمانداران استان نیز در قالب طرحی با عنوان ده‌گردشی میانگین در سال از تمام روستاهای شهرستان خود بازدید کرده و معاونان استاندار نیز در بازدید خود از شهرستان‌ها از 10 روستای آن بازدید می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شأن پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی، خدمتگذاری به مردم است، گفت: بسیح سازندگی و اردوهای هجرت تنها خدمت به روستاها نیست، بلکه سازندگی متقابل است، این درست نیست که به جوانان حاضر در اردوهای هجرت به چشم یک پیمانکار، کارگر، پزشک و پرستار نگاه کنیم چرا که آنها به روستاها می‌روند تا ضمن انتقال پیام‌ها و مفاهیم انقلاب، خدمات سازندگی، مادی، معنوی و فرهنگی را ارائه کنند.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: از دیگر اهداف این اردوها خودسازی است، جوانان وقتی به مناطق محروم و روستاها می‌روند با مشکلات کشور و محرومیت‌ها آشنا می‌شوند.

وی در ادامه خطاب به فرمانداران اظهار داشت: تمام فرمانداران شهرستان‌های خراسان‌رضوی باید ظرف هفت روز آینده جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی را به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده حوزه مقاومت تشکیل دهند. 

وی افزود: بنده تا ابتدای مهرماه قطعاً از یک طرح اردوهای هجرت بازدید خواهم کرد، در عین حال تمام معاونان استاندار و فرمانداران باید تا ابتدای مهرماه سال جاری حداقل از سه طرح اردوهای هجرت، مدیران کل عضو ستاد پشتیبانی از یک طرح و مدیرکل امور روستایی استان نیز از 5 طرح اردوهای هجرت بسیج سازندگی بازدید کنند.

صلاحی در خاتمه با بیان اینکه پشتیبانی از بسیج سازندگی باید در طول سال باشد، عنوان کرد: هم‌چنین باید تمامی مدیران کل عضو ستاد و فرمانداران پشتیبانی خودرویی و تدارکی از این اردوها را داشته باشند و هر مدیرکل حداقل یک ماشین با راننده تا پایان اردوها در اختیار اردوهای هجرت بگذارند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول