اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

عملکرد دولت برای رفع مشکلات حوزه ورزش کردستان ضعیف است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: عملکرد دولت در راستای رفع مشکلات حوزه ورزش کردستان ضعیف بوده و انتصابات بی‌مورد مدیران این حوزه در چند سال اخیر از مشکلات ورزش کردستان است.

عملکرد دولت برای رفع مشکلات حوزه ورزش کردستان ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحسن علوی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان سنندج، اظهار کرد: برای رفع کمبودها و کاستی‌های حوزه ورزش استان نیاز به یک عزم جدی و بازنگری در مدیریت‌ها وجود داشته و امید است این مهم هرچه زودتر محقق شود.

وی افزود: با احیای معاونت تربیت‌بدنی در وزارت آموزش و پرورش و تشکیل وزارت ورزش و جوانان شاهد بسته شدن چشم‌ها بر روی رفع کاستی‌ها و محرومیت‌ها در استان‌های خارج از مرکز کشور به ویِژه کردستان بودیم که نه تنها تحقق اهداف سند توسعه برنامه چهارم را به دنبال نداشت بلکه در برنامه پنجم توسعه نیز هنوز به آن معیارها و اهداف نرسیده‌ و فاصله داریم.

علوی از فاصله بسیار زیاد شاخص‌های ورزش کردستان با میانگین کشوری بسیار انتقاد کرد و این مهم را شایسته استان فرهنگی و نخبه‌پرور کردستان ندانست.

وی از اختلافات گسترده در حوزه ورزش، فضای نامناسب ورزشی و ضعف در زیرساخت‌های ورزشی استان به عنوان چالش‌های پیش روی این حوزه نام برد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: طی چندی سال اخیر مقرر شده بود که در 10 استان کشور، 10 سالن ورزشی 6 هزار نفری ساخته شود که استان کردستان جزو استان‌هایی است که هنوز این پروژه عمرانی در آن به بهره‌برداری نرسیده‌ است.

وی استادیوم و مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج را نمونه بارزی از کم‌کاری مسئولان و نگاه محدود آنان برای رفع موانع و مشکلات حوزه ورزش کردستان معرفی کرد و افزود: این مجموعه ورزشی از زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و استانداری محمدرضا رحیمی در حال ساخت بوده و هم‌اکنون نیز بخش‌هایی از آن در حال تکمیل شدن است.

علوی انتصابات بی‌مورد و نابهنگام مدیران حوزه ورزش و جوانان کردستان را از دیگر موانع و چالش‌های حوزه ورزش کردستان نام برد و اظهار داشت: در طول 7 سال اخیر 4 مدیرکل سکان ورزش کردستان را برعهده گرفته‌اند و همین امر موجب شده‌ است که در حوزه ورزش کردستان مدیریتی مبتنی بر برنامه‌ریزی و زمان‌بندی طولانی‌مدت و کارا وجود نداشته باشد.

وی از به روز نبودن امکانات ورزشی استان و عدم فضای اختصاصی ورزشی برای بانوان استان و نبود هماهنگی بین بخشی به عنوان دیگر مشکلات حوزه ورزش کردستان نام برد که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

امید کریمیان نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خواستار نگاه ویژه مسئولان تراز اول وزارت ورزش و جوانان برای رفع مشکلات حوزه ورزش و جوانان استان شد و افزود: باید در کردستان برای رفع مشکلات حوزه ورزش یک بام و دو هوا عمل نشود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول