اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ناگزیر به تخریب ورزشگاه تختی یاسوج هستیم

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل مشکلاتی که در سالیان آینده در بحث ترافیک شهری داشته و از سوی دیگر به توسعه فضای سبز و بوستان‌های فرهنگی نیاز داریم ناچار به تخریب ورزشگاه تختی هستیم.

ناگزیر به تخریب ورزشگاه تختی یاسوج هستیم

کوروش امیدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه همه مسئولان استانی از جمله استاندار قائل به افزایش فضاهای ورزشی در این استان هستند، اظهار کرد: توسعه فضاهای ورزشی به سلامت جامعه کمک می‌کند و رویکرد دولت نیز افزایش چنین فضاهایی است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با سفرهای استانی که هیئت دولت به استان ما داشته تا اندازه زیادی اهداف در زمینه افزایش فضاهای ورزشی محقق شده و چندین پروژه مهم ورزشی در مرکز استان و شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسیده که آخرین آن‌ها در شهرستان‌های گچساران و بهمئی و همچنین سالن ورزشی 3 هزار نفری در مرکز استان بوده است.

این مسئول از ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج به عنوان مهم‌ترین پروژه ورزشی در دست ساخت در استان نام برد و گفت: با تلاش و پیگیری‌هایی که شخص استاندار در این زمینه داشته به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم ورزشی خواهیم بود.

امیدی‌پور به فعالیت‌های خوب دولت در زمینه افزایش فضاهای ورزشی روستایی اشاره کرد و ادامه داد: در این سال‌ها زمین‌های ورزشی روستایی زیادی در استان ما ساخته شده و برنامه دولت این است که همه روستاهای بالای 2 هزار نفر جمعیت دارای فضا و اماکن ورزشی شوند.

 

افزایش اعتبارات توسعه فضاهای ورزشی روستایی

وی از افزایش اعتبارات توسعه فضاهای ورزشی روستایی خبر داد و تصریح کرد: اکنون تعدادی از این زمین‌ها و سالن‌ها در روستاها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز در دست اجرا هستند که تا پایان سال جاری بسیاری از آن‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ارائه آمار و ارقام در این حوزه اشاره کرد و گفت: همکاران ما به مناسبت هفته دولت در حال جمع‌آوری آمار مربوط به ساخت و توسعه فضاهای ورزشی هستند که در هفته آینده به استحضار مردم و علاقه‌مندان به ورزش خواهد رسید.

 

رقابت استانی در ورزشگاه 15 هزار نفری برگزار نمی‌شود

امیدی‌پور در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به نیازهای بخش ورزش به توسعه فضاها هنوز مصمم به تخریب ورزشگاه تختی یاسوج هستید، عنوان کرد: اعتقاد ما این است که ورزشگاه 15 هزار نفری شهر یاسوج دارای ظرفیت‌های خاص خود بوده و باید از این مکان تنها برای مسابقات بزرگ ملی استفاده کرد.

این مسئول افزود: از این رو باید در کنار ورزشگاه بزرگ به نیازهای استانی پاسخ داده شود و به همین دلیل به ورزشگاهی با ظرفیت کمتر در مرکز استان نیاز داریم که این ورزشگاه به هر دلیل استادیوم تختی شهر یاسوج نخواهد بود.

امیدی‌پور از معضلات و مشکلات ترافیکی در مرکز شهر یاسوج سخن به میان آورد و یادآور شد: خود شما خبرنگاران برای تهیه خبر و گزارش در مرکز این شهر با چه مشکلاتی روبه‌رو هستید و بهتر می‌دانید که باید با یک کار اساسی و ضربتی این گره را یک بار برای همیشه باز کرد.

 

قلب شهر یاسوج نیاز به عمل جراحی دارد

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تصمیم ما بر این است که با حفظ همه جوانب از جمله توجه به نیاز رشته فوتبال در استان این عمل بزرگ جراحی را نیز انجام دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ناگزیر به تخریب ورزشگاه تختی شهر یاسوج هستیم و این تفکر اکنون در مرحله تهیه اولیه طرح است.

امیدی‌پور اضافه کرد: پس از ارائه طرح اولیه باید با مجموعه اوقاف کشور و استان در زمینه تصویب طرح بوستان قرآنی نشست داشته باشیم و پس از آن نیز کار را آغاز خواهیم کرد.

وی نگاه به مقوله ورزش، توسعه اماکن فرهنگی و رفع معضل بزرگ ترافیک را دغدغه مسئولان ارشد استانی دانست و گفت: نخست این که باید قبل از هر چیز جایگزینی برای ورزشگاه تختی در نظر گرفته شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمبود فضاهای فرهنگی از جمله بوستان قرآنی را نیز از دغدغه‌های مسئولان استانی دانست و متذکر شد: در این مکان بوستان قرآنی در خور شأن استان ساخته خواهد شد.

این مسئول سومین هدف را آزاد شدن قفل ترافیکی شهر یاسوج دانست و اذعان داشت: شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران و یکی از شهرهای پایلوت گردشگری در جنوب کشور محسوب می‌شود که وضعیت کنونی خیابان‌ها، زیبنده عنوان پایتخت طبیعت ایران نیست.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول