اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حالا چشم امیدمان به ریودوژانیرو است

ورزش اصفهان در لندن مردود شد

خبرگزاری فارس: در شرایطی که کاروان ورزشی ایران در المپیک 2012 لندن، بهترین نتیجه ادوار گذشته را کسب کرد، چهار ورزشکار اصفهانی حاضر در این مسابقات نتوانستند حتی رکوردهای شخصی خود را ارتقا ببخشند.

ورزش اصفهان در لندن مردود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پرونده سی‌امین دوره مسابقات المپیک با رتبه هفدهمی کاروان ورزشی ایران و کسب چهار مدال طلا، پنج نقره و سه برنز بسته شد تا ورزش ایران نتیجه‌ای ایده‌آل را در لندن 2012 کسب کند.

با این حال ورزشکاران اصفهانی شرکت کننده در المپیک نه تنها نتوانستند طلسم بی‌مدالی اصفهان در المپیک را باطل کنند، بلکه هیچ یک از آنها در حد انتظار نیز ظاهر نشدند تا حداقل دلخوشی کوچکی پیدا کنیم.

با گذشت چند روز از مسابقات المپیک و خوابیدن جو این مسابقات فرصت خوبی فراهم شده تا بررسی کارشناسی‌تری نسبت به نتایج به دست آمده توسط ورزشکاران اصفهان در المپیک ارائه کنیم.

مرادی ناامیدمان کرد

پرامیدترین ورزشکار اصفهانی حاضر در کاروان ورزشی ایران سهراب مرادی وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم بود که در بین چهار ورزشکار دیگر بدترین نتیجه را کسب کرد و نتوانست حتی در رنکینگ معتبرترین فستیوال ورزشی دنیا نامش را به ثبت برساند.

مرادی که با رکورد ورودی خود می‌توانست مدال طلا یا نقره المپیک 2012 را کسب کند، ناامید کننده‌تر از حد انتظار ظاهر شد و با سه حرکت خطا در حرکت یک ضرب از دور مسابقات خارج شد.

در این دسته کیانوش رستمی به مدال برنز دست یافت تا برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی مدال طلای این دسته به ایرانی‌ها نرسد.

طالبیان در حسرت نیمه نهایی ماند

ضعیف نتیجه گرفتن قایقرانان ایرانی در المپیک گریبان احمدرضا طالبیان قایقرانی اصفهانی را نیز گرفت و در شرایطی که صعود به فینال نیز برای وی متصور بود، نتوانست از گروه مقدماتی صعود کند.

طالبیان که برای نخستین بار سهمیه المپیک در ماده کایاک1000 متر را کسب کرده بود، در گروه دوم مرحله مقدماتی به مصاف حریفانی از سوئد، اسپانیا، چین، نیوزلند، بلاروس و مصر رفت.

طالبیان در پایان با ثبت زمان 3 دقیقه و 39 ثانیه و 504 هزارم ثانیه در جایگاه ششم گروه خود قرار گرفت و از صعود به دور بعد محروم شد.

قاسمی چهارم گروهش شد

رضا قاسمی دونده دو 100 متر ایران که در واپسین روزهای باقی مانده به آغاز المپیک، سهمیه شرکت در این مسابقات را به دست آورده بود، با ثبت زمان 10 ثانیه و 31 صدم ثانیه و قرار گرفتن در جایگاه چهارم گروه پنجم به کار خود پایان داد.

بهترین رکورد شخصی رضا قاسمی 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه بود که در آخرین روزهای کسب سهمیه المپیک در مسابقات ستارگان آسیا در قزاقستان به دست آمد اما وی نتوانست در میدان المپیک این رکورد را تکرار کند.

قاسمی در گروه مقدماتی با آسافا پاول از جامائیکا، ویلیامز پال از گرینیدا، کیم بمبه از کنگو، آدام از بریتانیا، متیو اوبینا از نیجریه، مارتینا از هلند و گیتنز رامان از باربادوس هم گروه بود که نتوانست راهی دور بعد شود اما به نسبت سایر دوومیدانی کاران ایرانی نتیجه خوبی کسب کرد.

مرادی  نتوانست نتیجه پکن را تکرار کند

سجاد مرادی آخرین نماینده اصفهان بود که در مسابقات المپیک به میدان رفت اما نتوانست نتیجه قبلی خود در المپیک پکن 2008 را تکرار کند.

مرادی در دور مقدماتی دوی 800 متر توانست با زمان یک دقیقه و چهل و هشت ثانیه و بیست و سه صدم ثانیه دوم شود و به مسابقات نیمه نهایی راه پیدا کند.

وی که در المپیک پکن توانسته بود به فینال راه پیدا کند و بهترین نتیجه دو ومیدانی کاران ایرانی در این مسابقات را به دست بیاورد، در این رقابت‌ها در مرحله نیمه نهایی در گروه خود پنجم شد و از صعود به فینال بازماند.

چشم انتظار نابغه ورزشی

در طول تاریخ برگزاری مسابقات المپیک و با وجودی که ورزشکاران اصفهانی در رشته‌های مختلفی مانند وزنه برداری، کشتی، دوومیدانی، شمشیربازی، تکواندو، دوچرخه سواری و قایقرانی فرصت حضور در میدان المپیک را پیدا کرده بودند اما تاکنون هیچ مدالی کسب نکرده‌اند و بهترین نتیجه ورزشکاران اصفهانی به عنوان چهارمی محمد طلایی در المپیک 2000 سیدنی باز می‌گردد.

با ناکامی ورزشکاران اصفهانی در مسابقات المپیک، اصفهانی‌های باید چهار سال دیگر منتظر بمانند تا شاید این طلسم در ریودوژانیرو شکست شود.

با این حال به نظر می‌رسد با افول سطح ورزش اصفهان که روزی در بسیاری از رشته‌ای ورزشی قطب بود، تحقق این آرزو زمان زیادی را بطلبد و شاید باید چشم انتظار ظهور پدیده‌ای باشیم که با نبوغ شخصی خود و نه با مکانیسم ورزشی نخستین مدال آور ورزش ایران لقب بگیرد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول