اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شنای آذربایجان‌غربی:

استعدادیابی در ورزش شنا در اولویت قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شنای آذربایجان‌غربی گفت: استعدادیابی در ورزش شنا در صورت وجود امکانات لازم برای تقویت و پشتوانه‌سازی این رشته در اولویت قرار می‌گیرد.

استعدادیابی در ورزش شنا در اولویت قرار دارد

میرمحمد کاشف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه هیئت شنای استان از رتبه بهتری در جدول رده‌بندی فدراسیون برخوردار است، اظهار داشت: هیئت شنای استان در سال‌های 89 و 90 در سنین 11 تا 14 سال مقام‌های نخست را در رشته واترپلو کسب کرد و تلاش می‌کنیم امسال نیز قهرمانی در سنین پایه تکرار شود.

وی با اشاره مشکلات هیئت و نداشتن اعتبار لازم، گفت: شنا به عنوان رشته پایه و پرمدال محسوب می‌شود، در صورت صرف زمان کافی و اعتبار مورد نیاز در استخرهای شنا و تمرین کافی نتیجه بهتری برای هیئت حاصل می‌شود زیرا در حال حاضر هیئت شنای استان از کمتر از یک چهارم زمان و بودجه مورد نیاز استفاده می‌کند.

وی توجه به رده سنی پایه را یکی از ضروریات رشد و توسعه این ورزش مادر عنوان کرد و گفت: استعدادیابی و نخبه‌یابی در زمینه ورزش شنا یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در صورت وجود امکانات لازم برای تقویت و پشتوانه‌سازی این ورزش در اولویت قرار می‌گیرد.

کاشف ادامه داد: امسال هیئت استان سه کارگاه مربی‌گری درجه سه برای آقایان و بانوان برگزار کرده است و 80 مربی برای شرکت در این دوره‌ها حضور داشتند.

رئیس هیئت شنای آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین برای برگزاری مسابقات لیگ شنای 91 یک دور مسابقات قهرمانی در استان برگزار کردیم که بهترین ورزشکاران برای حضور در این مسابقات اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طول تابستان هیئت شنای استان، تیم‌ها را برای شرکت در مسابقات کشوری اعزام می‌کنند، خاطرنشان کرد: لازم است در طول تابستان زمان بیشتری برای برگزاری کلاس‌ها و تمرین برای شناگران حرفه‌ای و مبتدی فراهم شود.

کاشف شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، تکاب و سلماس را از هیئت‌های فعال شنا در استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد و ادامه داد: وضعیت ورزش شنا ارتباط مستقیم با میزان اعتبار اختصاص یافته به این ورزش دارد.

رئیس هیئت شنای آذربایجان‌غربی ادامه داد: می‌توانیم در صورت تامین اعتبار و حمایت مسئولان از نظر واگذاری استخرها در زمان مناسب به هیئت‌های شنای استان، با یک برنامه پنج ساله، ورزش شنای استان را به رتبه پنجم کشوری ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول