اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نماز جمعه ابهر صورت گرفت

انتقاد امام جمعه ابهر از اهدای هدایای کلان به ورزشکاران

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با انتقاد از اهدای جوایز کلان به ورزشکاران گفت: باید برای بزرگان دین، نخبگان دانشگاهی و دانشمندان ارزش قائل شویم.

انتقاد امام جمعه ابهر از اهدای هدایای کلان به ورزشکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به خطبه 183 نهج‌البلاغه اظهار داشت: در صورت حل شدن مسئله مبدأ شناسی و معاد شناسی در جامعه، فاصله بین مبدا و معاد خود به خود حل می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند همگان را سفارش به تقوا کرده است، بیان کرد: پاک زندگی کردن و پاک قلم زدن موجب رضایت ذات اقدس احدیت است.

امام جمعه ابهر افزود: خداوند متعال پیامبران و ائمه را به عنوان پرچمداران هدایت برای راهنمایی بشر فرستاده است تا مردم با پیروی از ایشان به سعادت دنیا و آخرت نائل شوند.

وی تصریح کرد: ما قرآن، اهل بیت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کتب معتبر بسیاری داشته و ثروتمندترین مردم زمین هستیم ولی متاسفانه گاهی عقل خود را به کار نگرفته و فطرت پاک خود را زیر خروارها شهوت دفن می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به در پیش بودن روز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: شب عید فطر شب جوایز است و خداوند به روزه‌داران و نمازگزاران ماه رمضان بدون حساب و کتاب پاداش می‌دهد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرد: روز قدس از برجسته‌ترین یادگارهای امام راحل و روز تجلی حمایت از انسان‌های مظلوم است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه صهیونیسم یک آرمان غیر انسانی دارد، گفت: از نیل تا فرات شعار یهود صهیونیسم است و اعلام می‌دارند که در صورت وقوع این امر، دیگر مناطق نیز تسخیر آنها خواهد شد.

وی افزود: صهیونیسم بیان می‌کند که خدا آن‌ها را خلق کرده و از روح خود در آنها دمیده است و دیگر انسان‌ها حیوان هستند.

رحیمی با اشاره به پروتکل‌های یهود تصریح کرد: یهود کلمه آزادی را در میان مردم انداخته و با این کلمه مردم را به چالش می‌کشاند.

وی تصریح کرد: یهود اجازه بیان مسائل مرگ، برزخ و قیامت را نمی‌دهد چراکه در این صورت انسان‌ها زیر بار یهود صهیونیسم نمی‌روند.

امام جمعه ابهر در ادامه با بیان اینکه گاهی نمی‌توان حرف حق را زد و باید خون دل خورد، عنوان کرد:‌ متاسفانه در جامعه‌ای که به قرآن و دین ارزش قائل نشوند و برای تجلیل از یک نخبه علمی دست‌ها بسته باشد، در برخی قضایا سکه‌های چند صد تایی و ماشین‌های آنچنانی اهدا می‌کنند.

وی افزود: بودن این موضوع بد نیست ولی چرا نباید به حافظان و مفسران قرآن، جوانان نخبه و به دین و ایمان مردم ارزش قائل نشویم.

رحیمی با بیان اینکه پرچم اسلام در دست مفسران و علمای بزرگ است، بیان کرد: باید به بزرگان دین، به نخبگان دانشگاهی و دانشمندان ارزش قائل شویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری از جوانان تحصیل، تهذیب و ورزش را درخواست کردند و ما با هر سه موافقیم ولی نه اینکه یک طرف ترازو بسیار سنگین و یک طرف ترازو سبک باشد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه این امر شعار یهود است، اظهار داشت:‌ از نمیاندگان مجلس خواستاریم که در مورد این قضایا هم قانون وضع کنند تا هر کس هرگونه که دلش خواست عمل نکند.

وی تصریح کرد: این آقایان این جوایز کلان را از کجا آورده و اهدا می‌کنند و اگر این جوایز از بیت‌المال اهدا می‌شود کار نابجا و بی‌خودی است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول