اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون ورزش‌های سنتی:

تبدیل شدن سالن‌های ورزشی به انبار غله و علوفه تاسف‌بار است

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی گفت: تبدیل سالن‌های ورزشی و روستایی به انبار غله و کاه و کلش جای تاسف و نگرانی دارد.

تبدیل شدن سالن‌های ورزشی به انبار غله و علوفه تاسف‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد رسول کلهر در مراسم اختتامیه مسابقات کشتی پهلوانی ـ سنتی هیر اظهار داشت: مسئولان ذیربط باید جلوی این کار را بگیرند در حالی که به دلیل بی‌توجهی مسئولان در استان‌های مختلف به ویژه اردبیل نمونه این کار در سالن روستای ثمرین اردبیل اتفاق افتاده است.

وی با انتقاد شدید از مسئولان به دلیل بی‌توجهی به چنین رخدادهایی خاطرنشان کرد:‌ این بی‌توجهی‌ها به رشد و گسترش اماکن و سالن‌های ورزشی در مناطق روستایی و محروم یکی از علل عقب‌ماندگی ورزش روستایی در مناطق مختلف است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی ارزش نهادن به اصالت ورزش کشتی را وظیفه همگانی دانست و یادآور شد: ورزش کشتی پهلوانی ریشه در تاریخ و هویت ما دارد و همه باید نسبت به زنده نگه داشتن و حفظ اصالت این ورزش پر‌مخاطب تلاش کنیم.

شناسایی بیش از یک‌هزار بازی بومی در ایران

کلهر در بخش دیگری از سخنان خود ماموریت اصلی این فدراسیون را احیای بازی‌های بومی – محلی و همچنین رشد و توسعه ورزش در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: امروز با تلاش‌های این فدراسیون بالغ بر یک‌هزار بازی بومی – محلی در مناطق مختلف کشور شناسایی شده است.

این مسئول بیان داشت: با شناسایی این رشته‌های ورزشی و بازی‌های بومی – محلی در صدد تدوین قوانین آنها و جمع‌آوری اسناد در این زمینه هستیم و در این فدراسیون سعی ما حفظ و احیای بازی‌های بومی – محلی است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی لزوم توجه دادن به این بازی‌ها را با توجه به سابقه تاریخی – فرهنگی این بازی‌ها از ضروریات اعلام کرد و ادامه داد: آداب و رسوم مناطق محروم کشور برگرفته از این بازی‌هاست.

کلهر تصریح کرد: با توجه دادن به این ورزش‌ها شاهد خنثی شدن هجوم فرهنگی بیگانگان بوده و از مهاجرت جوانان به مناطق شهری نیز در حد بسیار بالا جلوگیری می‌شود.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در جهت توجه به رشد و توسعه زیر‌ساخت‌های ورزش در استان همراهی و مساعدت لازم را داشته باشند.

دبیر فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی افزود: علیرغم تلاش‌های فدراسیون و هیئت استانی به دلیل عدم همراهی مسئولان استانی و کشوری مناطق محروم ما در استان اردبیل امروز فاقد اماکن و سالن‌های ورزشی هستیم.

کلهر گفت: در اثر همین بی‌توجهی‌هاست که علاوه بر اینکه تلاش‌های ما بی‌ثمر می‌ماند بلکه شاهد تبدیل شدن تعدادی بسیار اندک این سالن‌ها به انبار غله و علوفه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا نسبت به اختصاص بودجه فرهنگی که در دست استانداران قرار دارد به ورزش روستایی و عشایری و رشد و بالندگی بازی‌های بومی و محلی کمک کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول