اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

احیای ورزش روستایی به اقتدار ورزش ما کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای ورزش بومی – سنتی در مناطق روستایی به اقتدار و صلابت ورزش ما در عرصه‌های داخلی و خارجی کمک می‌کند.

احیای ورزش روستایی به اقتدار ورزش ما کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور ظهر امروز در مراسم برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی سنتی هیر اظهار داشت: هویت اصلی ورزش در کشور ورزش روستایی است و باید در حفظ و حراست آن اهتمام جدی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه اساسی و ریشه‌ای به ورزش روستایی و عشایری می‌توان از به تاراج رفتن فرهنگ‌ها جلوگیری کرد و زمینه خنثی کردن هجمه‌های فرهنگی دشمن را برقرار ساخت.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان استان در مجلس بازوان اصلی رشد و توسعه ورزش در مناطق روستایی خواهند بود، یادآور شد: با توجه به جایگاه ورزش روستا که با فرهنگ ما آمیخته شده است ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا زمینه رشد و توسعه ورزش در مناطق محروم را فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حقیقت‌پور گفت: ریشه اصلی ورزش در مناطق روستایی و عشایری توأم با اعتقادات دینی و فرهنگی مردمان این دیار است که یک حرکت مثبت و رو به جلو را می‌توان در تقویت چنین بنیان مستحکم به خوبی مشاهده کرد.

وی عنوان کرد: همه ما باید تلاش کنیم ورزش‌های سنتی را که دارای پیام‌های دینی و فرهنگی هستند زنده نگه داریم و اجازه ندهیم به اصالت آن خدشه‌ای وارد شود.

این نماینده مجلس تحقیق و مطالعه ورزش‌های تاریخی و کهن را از ضروریات اعلام کرد و بیان داشت: نباید بیش از این بگذاریم که این رشته‌‌ها به ورطه فراموشی کشیده شده بلکه باید با شناسایی رشته‌های اصیل اقدام اساسی در احیای آنها انجام داد.

حقیقت‌پور با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی استان ادامه داد:‌ امروز همه ما شاهدیم که قهرمانان ورزش کشور در میادین بین‌المللی برایند و حاصل کار ورزش در روستاها هستند.

وی ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام قهرمانان ورزش روستایی و عشایری را خواستار شد و افزود:‌ ما هر چه داریم از ایثار شهداست و اگر امروز ورزشکاران ما در صحنه المپیک درخشش دارند به خاطر پهلوانی شهدای ماست که برای این کشور غرور و عزت ابدی آفریده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو مجمع نمایندگان استان در پایان سخنان خود اظهار داشت: ‌در نشستی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم ضرورت توجه به ورزش مناطق محروم را خواستار شدیم و در مجلس نیز به اتفاق همکاران تلاش می‌کنیم هر آنچه در دست داریم برای رشد ورزش روستاها و مناطق محروم به کار گیریم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول