منصور الهی در حاشیه نشست روابط عمومیهای شهرستان زرند در گفتوگو با خبرنگار فارس با اشاره به نقش و وظیفه روابط عمومی اظهار داشت: در بحث تبلیغات بشر از روزی که روی کره زمین پا نهاد، احساس نیاز در وجود خود حس کرد و در زندگی ابتدایی برای اطلاعرسانی خبر از روشهای ساده معمولی استفاده میکردند.
وی خاطرنشان کرد: به مرور زندگی بشر دستخوش تغییر شد و برای مشخص کردن اوضاع و احوال به فکر ایجاد ابزارآلات شد و سه عنصر را مورد مطالعه قرار میدهد، اول اینکه بیل برای تهیه امرار معاش زندگی و تنها چیزی که به ذهنش میآمد.
الهی گفت: دوم اینکه عصر ماشین و پیشرفت از احساس نیاز انسان به وجود آمد و به دنبال صنعتی شدن حرکت و در این عصر احساس بیشتری به اطلاع پیدا کردن از محیط پیرامون پیدا کرد و ابزارهایی برای تبلیغات و خبررسانی به وجود آمد و سوم اینکه عصر دیجیتال، فناوری و اطلاعات که بسیار مهم و پیچیده است و به اندازه مسائل سیاسی و امروز تبلیغات اهمیت دارد.
وی افزود: تبلیغات امروز میتواند ابزاری برای تغییر رفتار و نگرش انسانها و از هر سلاحی کارآمدتر است و به عنوان برنامه کلاسیک در جنگ سرد استفاده میشود و تبلیغات تضاد سیاسی اجتماعی بلوک شرق و غرب برای ترساندن دیگران و قرار دادن ملتها تحت سلطه است و در جنگ جهانی دوم هیتلر وزارتخانه تبلیغات را برای جبران شکستهای جنگ جهانی اول تشکیل میدهد.
الهی ابراز داشت: در حوزه جنگ نرم یکی از لوازم دشمن ابزار نوین و ارتباطات است و به جای استفاده و هزینه زیاد در مسائل نظامی با ابزار سایبری، مجازی و ماهواره فکرها را تغییر میدهد.
وی گفت: تفکر رژیم صهیونیستی استفاده از ابزارآلات اطلاعات به عنوان یک سرباز برای رسیدن به اهداف است و آمریکا را 100 درصد تابع خود میکند و توانسته تحت سلطه فرهنگی اجتماعی سیاسی قرار دهد.
مسئول فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان در مورد وظیفه روابط عمومی ابراز داشت: روابط عمومیها به عنوان مبلغ باید کار خود را با نگاه عالمانه و با دقت انجام دهند، همان طور که کار تبلیغی در زمان جنگ خالصانه با ایمان و اعتقاد بود و نتیجه آن تبلیغات مخلصانه و صادقانه صدور انقلاب است.
الهی عنوان کرد: دشمن با ابزارآلات تبلیغی به دنبال این است که جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد و ما باید مراقب بوده و خودمان را تجزیه و تحلیل کنیم.
انتهای پیام/ب20/ِ1001