اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

خلق عظمت ملت ایران دشمنان را نا امید کرد

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه کازرون گفت: مردم همیشه در صحنه کشورمان بار دیگر با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید دشمنان را مأیوس کردند.

خلق عظمت ملت ایران دشمنان را نا امید کرد

به گزارش خبر گزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون ضمن تسلیت و احساس همدردی به خانواده‌های جان‌باختگان زلزله‌زده آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: گر چه زلزله‌ای که در این استان رخ داده حجم تلفاتش کم بوده اما خسارات بسیاری را به بار آورده و بیش از 12 هزار منزل مسکونی و نیز صدها مسجد، مدرسه و حسینیه را تخریب کرده است که در این راستا تمام مؤمنین وظیفه دارند به اندازه توان خود حمایت کنند.

وی در ادامه به مسائل عمرانی، امنیتی و فرهنگی شهرستان کازرون پرداخت و افزود: امروز این شهرستان از یک فضای خوب همراه با وحدت، همدلی، همکاری و ارتباط مسئولان با یکدیگر برخوردار است که امیدواریم مسائل و مشکلات این منطقه بهتر حل و فصل شود.

امام جمعه کازرون به وجود زیرساخت‌های خوب فرهنگی از جمله دارا بودن حوزه علمیه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود این زیرساخت‌ها می‌طلبد که یک حوزه علمیه سطح بالاتر در کازرون داشته باشیم تا ماندگاری طلاب و روحانیون در این شهر بیشتر شود.

خرسند از برگزاری کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در اوایل آبان ماه امسال با حضور علما، دانشمندان و شخصیت‌های دینی با سخنرانی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در شهرستان کازرون خبر داد.

وی فرا رسیدن عید سعید فطر را پیشاپیش تبریک گفت و بیان داشت: بر اساس قیمت گندم در سطح استان فارس و در شهرستان کازرون مبلغ فطریه هر شخص در این شهرستان 2 هزار تومان برآورد شده است که  مردم باید قبل از نماز عید، فطریه‌های خود را به فقرا و مستمندان برسانند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: امروزه در تحریم شدید قرار گرفته‌ایم و فروش نفت در کشور کم شده و این به طور یقین تأثیراتی در مسائل عمرانی دارد که در این راستا مردم باید سطح توقعات خود را پایین بیاورند و مدیریت اقتصادی داشته باشند.

خرسند از حضور گسترده و میلیونی امروز مردم در راهپیمایی روز قدس که با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید انجام دادند تشکر کرد و بیان داشت: همین حضور نقشه شوم آمریکا و دنیای استکبار را نقش بر آب کرد و نشان داد که تحریم و تهدید آنها بی‌اثر است.

به گزارش فارس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: مسئله قدس که بارها و بارها مورد تأکید و تبیین صاحب‌نظران دینی کشورمان قرار گرفته برای ملت ما اعتقادی دارای اهمیت است.

شاهین محمد صادقی افزود: یک مشت ملتی بی‌هویت با زور و تهدید یک مکان مقدسی را مورد تعدی و تجاوز خودشان قرار داده‌اند تا بتوانند هویت یک ملت را از بین ببرند.

وی گفت: امروز اگر ما نسبت به فلسطین، سوریه، حزب‌الله لبنان و عراق بی‌تفاوت باشیم استکبار جنگ را به لب مرز ما می‌کشاند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دنیای استکبار مسئله هسته‌ای را در کشورمان بهانه کرده است تا بتواند با استفاده از ابزار تحریم و تهدید و تبلیغات سو در صدد تضعیف پیشرفت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در دنیا باشد.

محمد صادقی بیان داشت: دست مردم را باید بوسید و مجلس و دولت وظیفه دارد که نسبت به زندگی چنین مردمی که همیشه در صحنه انقلاب و پشتیبان رهبری هستند حساس باشد و در برطرف کردن تنگناهای معیشتی آنها تلاش کنند.

به گزارش فارس، مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه و فهیم کازرون هم‌زمان با سراسر کشور به طور گسترده و با عظمت در راهپیمایی امروز شرکت داشتند و با مشت‌های گره کرده خود مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول