اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف رشت:

دشمن به دنبال جدایی جوانان از قرآن است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت هدف دشمنان اسلام را جدایی جوانان از قرآن و اهل بیت (ع) دانست.

دشمن به دنبال جدایی جوانان از قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی در حرم مطهره فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا(ع) رشت اظهار کرد: راه مقابله با تهدیدهای دشمنان تکیه بر قرآن و اهل‌بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی از وظایف دل‌دادگان به دین و ولایت است، تصریح کرد: همه باید بدانیم که چه چیزی ما را از اسلام و ولایت جدا می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، گفت: دانش‌ها شامل خداشناسی، جهان شناسی، خودشناسی و وظیفه‌شناسی است و کسی که خود را بشناسد خیلی از راه را رفته است.

وی با اذعان بر اینکه برخی از مردم حتی با مبانی ابتدایی دین ناآشنا هستند، افزود: عده‌ای در ایام ماه مبارک رمضان در مراسم‌ شب قدر شرکت می‌کنند اما در عین حال بد‌حجاب هم هستند که این در واقع به دلیل عدم داشتن معرفت دینی است.

علیزاده با اشاره به اینکه دشمنان از بی‌اطلاعی و عدم آگاهی مردم به ویژه جوان‌های ما بسیار استفاده کرده‌اند، ابراز کرد: امروز وظیفه‌ تمام دستگاه‌های فرهنگی و دلسوزان باید ترویج معارف اسلامی باشد.

وی با انتقاد از برخی افرادی که دینشان فصلی است، گفت: برخی از افراد هستند که در ایامی مانند ماه مبارک رمضان به نماز، روزه و عبادت می‌پردازند اما پس از پایان این ماه دوباره از دین دور می‌شوند که اینگونه نگاه فصلی به دین بسیار بد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده‌اند باید در چند سال آینده بین 10 تا 15 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم، اظهار کرد: حفظ قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن است.

وی سقوط ارزش‌های دینی را آفتی برای جامعه دانست و  یادآور شد: ‌اکنون شاهد گسترش عرفان‌های نوظهور، بهائیت و مسیحیت در کشور هستیم.

علیزاده با بیان اینکه شاهد هستیم در شب قدر در شهر رشت برخی از پارک‌ها پر از جمعیت بود، تصریح کرد: طبق آمارهای به دست آمده، شهر رشت نسبت به پذیرش، ترویج و گرایش جوانان به مسیحیت در کل کشور دارای رتبه دوم است.

وی راه مقابله با تهدیدهای دشمنان را تکیه بر قرآن و اهل‌بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: سلاح ما برای مقابله با دشمنان اسلام، قرآن و اهل بیت است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با تکیه بر قرآن و اهل بیت می‌توانیم در صراط مستقیم باشیم، اضافه کرد: دشمنان با آگاهی بر این اصل به دنبال جدایی ما به ویژه جوانان از قرآن و اهل بیت هستند.

وی متذکر شد: امروز مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر حتی در بین قشر مذهبی کم‌رنگ شده است و باید به این دستور الهی توجه ویژه‌ای شود.

مدیر آستان مقدسه حرم خواهر امام رضا (ع) رشت نیز در مراسم مذکور با اشاره به برنامه‌های دینی و فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه رشت در حرم مطهره خواهر امام رضا (ع) گفت: از 10 تیر امسال تا 26 مرداد جاری کلاس‌های قرآنی و دینی در این مکان برگزار شد.

سید فخرالدین جواد پور، با اشاره به اینکه در این کلاس‌ها تعداد 270 نفر از جوانان و نوجوانان شرکت داشتند، اذعان کرد: از نفرات برتر حاضر در کلاس‌ها با اهدای هدایایی تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول