اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز عید فطر لنده:

دشمنان از مقاومت ملت ایران به ستوه آمده‌اند

خبرگزاری فارس: خطیب نماز عید فطر لنده گفت: دشمنان نظام از استقامت مردم ایران در برابر تحریم و تهاجم فرهنگی به ستوه آمده و می‌دانند برنده واقعی این جنگ نابرابر ملت ایران است.

دشمنان از مقاومت ملت ایران به ستوه آمده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک این عید و دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: روزه یکی از مؤثرترین راه‌های به دست آوردن تقوا و حفظ کردن خود در صراط مستقیم است.

وی افزود: یک ماه روزه‌داری همراه با توسل و تلاوت‌ قرآن انسان را به قرب الهی نزدیک کرده و گناه را از انسان دور می‌دارد.

خطیب نماز عید فطر لنده روزه را گامی در پیشبرد اهداف دین و به دست آوردن ذخایر الهی برای انسان خواند و گفت: حفظ این سرمایه معنوی از اوجب واجبات است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: عید فطر عید بازگشت به فطرت اولیه یعنی خداجویی و خدادوستی است.

وی یادآور شد: عید سعید فطر اجتماع سیاسی و عبادی مردم خداجویی است که بعد از یک ماه عبادت برای اتحاد و همبستگی و ابراز انزجار و نفرت جمعی از شیطان‌های زندگی دور هم جمع شدند.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده با بیان اینکه خداوند در کنار این اجتماع بزرگ واجبات دیگری را مقرر داشته است، گفت: زکات فطره در آیات متعددی مورد تأکید قرار گرفته و همراه با ذکر یاد خدا خوانده شده است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: فطره دادن یکی از راه‌های رفع محرومیت و کمک به مستمندان و زدودن فقر از جامعه است که مسلمانان در پایان یک ماه بندگی باید برای پرداخت آن اقدام کنند.

وی در خطبه دوم از نماز عید فطر به مناسبت‌ها و مسائل روز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین رخدادهای داخلی زمین لرزه آذربایجان شرقی بوده که موجب شد عده زیادی از هموطنان خود را از دست دهیم.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا یادآور شد: جمع‌آوری کمک‌ها و وسایل مورد نیاز و ضروری آن‌ها از مواردی است که باید مورد توجه هموطنان قرار گیرد.

امام جمعه موقت لنده عید فطر را مقدمه عید لقاءالله دانست و افزود: دو عید فطر و قربان از اعیاد بزرگی هستند که خداوند از آن‌ها به بزرگی یاد می‌کند و باید در این اعیاد ضیافت‌الله و معرفت‌الله فطرت انسان از رذایل بگریزد و به لقاء‌الله دست یابد.

وی عید فطر را ادغام سیاست و عبادت در اسلام خواند و گفت: استکبار جهانی و دشمنان اسلام از حضور یکپارچه و وحدت‌بخش مردم در نماز عید فطر می‌ترسند.

خطیب نماز عید فطر لنده صفوف به هم پیوسته نماز عید فطر را یادآور شد و تصریح کرد: دشمنان می‌فهمند که انسجام و وحدت مسلمانان جهان جایی را برای حضور آن‌ها باقی نمی‌گذارد و باید خود را از صحنه امت و ملت اسلامی دور نگه دارند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران و دیگر کشورهای مسلمان گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس مشت محکمی بر دهان استکبار کوبید و زمینه سرنگونی رژیم منحوس و نامشروع اسرائیل را فراهم می‌کند.

وی با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر افزود: ملت‌های مسلمان باید صبر و بردباری را در راه پیشبرد اهداف بیداری اسلامی تا رسیدن به جامعه آرمانی وجهه همت خود قرار دهند و بدانند که استکبار از همه‌گیر و هم‌صدا شدن مسلمانان در بیداری اسلامی ترسان و لرزان است.

خطیب نماز عید فطر لنده با اشاره به فشارهای جهانی علیه ایران تصریح کرد: دشمنان نظام از استقامت و صلابت مردم ایران در برابر جنگ و تحریم و تهاجم فرهنگی به ستوه آمده و می‌دانند برنده واقعی این جنگ نابرابر ملت ایران است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول