اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی:

بودجه شهرداری‌ها بر اساس نیاز واقعی آنان تبیین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی گفت: شهرداری‌ها طی جداولی نیازهای واقعی خود را دسته‌بندی می‌کنند و با ارسال به سازمان شهرداری‌های کشور و بررسی این نیازها بودجه آنان تبیین می‌شود.

بودجه شهرداری‌ها بر اساس نیاز واقعی آنان تبیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از مشهد، سید مجتبی علوی مقدم صبح امروز ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، اظهار کرد: دفتر امور شهری و شوراهای خراسان‌رضوی یکی از دفاتر ستادی ذیل حوزه معاونت عمرانی است که یکی از وظایف مهم آن رسیدگی به وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری‌های استان خراسان‌رضوی است.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی در ادامه، گفت: ارتقای کارکنان، تبدیل وضعیت استخدامی آنان و حکم حقوقی کارکنان شهرداری‌ها زیر نظر دفتر شورای اداری و استخدامی دفتر امور شهری استانداری است.

علوی مقدم افزود: یکی دیگر از وظایف دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در ارتباط با مسائل مالی شهرداری‌های سطح استان است که شامل تبیین بودجه، ابلاغ دستورالعمل بودجه در هر سال، تهیه و اصلاحیه بودجه، متمم و تفهیم بودجه را با نظارت دفتر امور شهری، شهرداری‌ها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت نقش پژوهش در شهرداری‌ها و فضای بازی که برای ارائه نظرات کارکنان شهرداری در نظر گرفته شده، ادامه داد: بخش آموزش و پژوهش که زیر نظر دفتر امور شهری و شوراها قرار دارد و به کارکنان شهرداری این امکان را می‌دهد که در فضاهای ایجاد شده بتوانند ایده‌های نو خود را که در ارتباط با مشکلات شهری و ارائه خدمات به مردم است را تببین کنند.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی در ادامه افزود: بخش آموزش و پژوهش به شهرداری‌ها این امکان را می‌دهد تا در بخش ارائه طرح‌های پژوهشی کارکنان و به روز کردن کارکنان و شهرداران نقش بسزایی را ایفا کند.

علوی مقدم خاطرنشان کرد: هر سال تقویم‌های آموزشی برای شهرداری‌ها در سه بخش کارکنان، شهرداران،‌ و کارگران تدوین می‌شود که در آن به شرح وظایف یک ساله آنان پرداخته می‌شود که باید در هر بخش صورت‌ گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش آموزش کارکنان شهرداری‌ها بیان کرد: موسسه آموزش و تحقیقات شهرداری‌ها در ارتباط با بالا بردن سطح علمی کارکنان شهرداری ایجاد شده است که در چند رشته تحصیلی از طریق کنکور و پودمان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌گیرد و دوره‌ کارشناسی ارشد بیشتر به منظور بازآموزی و ارتقای سطح آموزشی و علمی کارکنان شهرداری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: دوره‌های کوتاه مدت نیز با توجه به تقویم آموزشی و نیاز شهرداری‌ها برای کارکنان هر سال برنامه‌ریزی می‌شود و با توجه به اعلام نیاز شهرداری‌ها، دوره‌های عمومی و تخصصی در فضاهای آموزشی با اساتید مجرب برگزار می‌شود که در پایان هر دوره گواهی آموزشی مورد تایید سازمان شهرداری‌های وزارت کشور به کارکنان داده می‌شود که به نوعی در ارتقاء سطح علمی و شغلی کارکنان شهرداری موثر واقع می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول