اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون فنی و عمران شورای شهر

سازمان مسکن شهرداری مشهد موظف به تملک اراضی حاشیه شهر شد

خبرگزاری فارس: تملک زمین‌های حاشیه شهر توسط سازمان زمین و مسکن شهرداری برای ایجاد تحولات بنیادین در این مناطق مهم‌ترین موضوعی بود که در جلسه این هفته کمیسیون فنی و عمران شورا مورد تصویب قرار گرفت.

سازمان مسکن شهرداری مشهد موظف به تملک اراضی حاشیه شهر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، در دویست و هجدهمین جلسه کمیسیون فنی عمران شورا تفریغ بودجه سال 90 سازمان زمین و مسکن شهرداری مورد بررسی قرار گرفت که در این رابطه مرتضی حقیقی، مدیرعامل سازمان مسکن و شهرسازی شهرداری با توضیح ابعاد گوناگون عملکرد این سازمان در بودجه سال 90، در پاسخ به سوالات کمیسیون پیرامون تحقق نیافتن برخی طرح‌های مطالعاتی دلیل آن را عدم توافق نهایی با مالکان برای تملک دانست و  اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته در سال جاری این قبیل اقدامات با سرعتی بیشتری پی‌گیری می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی عمران نیز در این رابطه با اشاره به اهمیت نقش این سازمان در به ثمر رسیدن بسیاری از سیاست‌گذاری‌های شهری ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های سازمان زمین و مسکن پیشنهاد کرد تا این سازمان با تعامل بیشتر با نهادهای سیاست‌گذار، در زمینه تملک زمین‌های حاشیه شهر در راستای ایجاد تحولات بنیادین در این مناطق اقدام کند.

در ادامه بررسی لایحه شهرداری در ارتباط با قرارداد مشارکتی با بخش خصوصی در زمینه ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه، دومین دستور کار کمیسیون بود که جواد داوودآبادی ضمن بازخوانی ضوابط و مقررات مصوب بر روی اراضی مورد بررسی، از نماینده معاونت معماری و شهرسازی خواست تا نسبت به ابعاد مختلف موضوع نظیر نوع جرم گذاری‌ها، رعایت دید شهری، سایه اندازی پروژه و هم‌چنین بحث کریدور باد توضیح دهد.

در این راستا علی شیرازی، مدیر طرح‌های توسعه شهری شهرداری گفت: در کارگروهی تحت عنوان کمیته فنی با حضور مشاوران طرح زوایای مختلف پروژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در پایان موضوع کمیسیون با تاکید بر اصول و ضوابط شهرسازی ضمن تایید مباحث عمرانی، موضوع را برای بررسی مباحث مالی آن در اختیار کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورا قرار داد.

بررسی طرح جمعی از اعضای شورا در خصوص تملک ایستگاه‌ها و محل‌های دپوی خط سوم و چهارم قطار شهری دیگر دستور کاری بود که داوودآبادی به عنوان طراح موضوع در توضیح آن با اشاره به تجربیات خطوط یک و دو قطار شهری گفت: انحرافات از برنامه زمان‌بندی نشانگر این واقعیت بود که یکی از عوامل تاثیرگذار در تاخیرات پیش آمده بحث تملک اراضی و ایستگاه‌های خطوط و هم‌چنین نبود برنامه‌ریزی مدون در ساخت ایستگاه‌ها و محل دپو بوده است به همین دلیل برای جلوگیری از این قبیل مسائل، شهرداری را موظف به تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری و هم‌چنین انتشار اوراق مشارکت برای سرعت بخشیدن به بخش سرمایه بر تملک اراضی کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون فنی عمران شورا ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی شدن طرح مورد نظر مشکل تملک که یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش روی پروژه احداث خطوط قطار شهری به شمار می‌آید مرتفع شود.

نماینده شرکت قطار شهری نیز با حضور در جلسه ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده طرح مذکور را تحولی بنیادین در سرعت‌بخشی به بحث تملک با آینده‌نگری مطلوب دانست.

در ادامه کمیسیون نیز ضمن تایید موارد مطرح شده موافقت خود را در طرح تملک ایستگاه‌های خطوط 3 و 4 قطار شهری اعلام کرد.

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول