اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سپاد در گفت‌وگو با فارس:

اصل 44 تغییراتی ریشه‌ای در عرصه نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سپاد گفت: سیاست‌های کلی اصل 44 تغیرات ریشه‌ای در عرصه نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌کند اما شاهدیم بخش دولتی تمایل زیادی به خصوصی‌سازی و کاهش تصدی‌گری‌ها ندارد.

اصل 44 تغییراتی ریشه‌ای در عرصه نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌کند

سید مهدی درهمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به روند اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، اظهار کرد: همان‌طور که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارش خود اعلام کرد، دولت با وجود فضای تبلیغاتی عظیمی که پیرامون این موضوع ایجاد شد به درستی اصل 44 را اجرا نکرده است.

وی افزود: مراقبت از این چنین راهبردهایی که مقام معظم رهبری ارائه می‌کنند کار بسیار دشواری است، واقعیت این است که بدنه بخش دولتی تمایل زیادی به خصوصی‌سازی و اینکه قدرت تصمیم‌گیری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، ندارد و همواره شاهد مقاومت‌هایی از سوی دولت هستیم.

مدیرعامل شرکت سپاد خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی اصل 44 تغییرات ریشه‌ای تاثیرگذار و مثبتی را در عرصه نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌کند اما، با وجود این مسائل شاهدیم که باز هم از سوی بدنه بخش دولتی مقاومت صورت می‌گیرد یا به تعبیر دیگری این امر به گونه‌ای انجام می‌شود که قدرت تصمیم‌گیری به طور کامل در اختیار بخش خصوصی قرار نگرفته و به این صورت بخش دولتی می‌تواند در زمان‌های لازم اعمال نظرات داشته باشد.

وی با اشاره به برخی تعدیل نیروها در کارخانجات بخش خصوصی گفت: این تعدیل نیروها از سوی بخش خصوصی برای جلوگیری از ورشکستگی است و این مدیران انسان‌های غیرتمندی هستند که همواره برای توسعه بخش اقتصاد کشور تلاش می‌کنند؛ فشارهای تحمیل شده از سوی بخش دولتی به بخش خصوصی سبب شده امروز بخش خصوصی با مشکلات بسیاری مواجه شود.

درهمی ادامه داد: امروز به واقع بخش خصوصی به قدری قدرتمند شده که حتی توان شهرسازی دارد؛ به عنوان مثال شهردار مشهد در آخرین دیدار خود با شرکت سپاد دو نقطه جغرافیایی شهر مشهد را معرفی کرده و خطاب به شرکت سپاد گفت که انتظار داریم از شما در این دو نقطه شروع به فعالیت کنید و سبب توسعه بیش از پیش شهر مقدس مشهد شوید.

مدیرعامل شرکت سپاد در خاتمه یادآور شد: در صورتی که بخش دولتی در راستای قدرتمند کردن بخش خصوصی گام برداشته و در خصوصی‌سازی عزمی جدی داشته باشد، قطعاً بخش خصوصی خود راه‌حل‌هایی را برای کاهش تصدی‌گری‌های بخش دولتی ارائه داده و به خصوصی سازی کمک همه جانبه می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول