اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

حذف بودجه نفت و گاز از اهداف اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد گفت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی پرهیز از خام فروشی و حذف بودجه نفت و گاز از اقتصاد کشور است.

حذف بودجه نفت و گاز از اهداف اقتصاد مقاومتی است

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: مبنا و هدف اقتصاد مقاومتی جدا شدن اقتصاد کشور از جهان نیست و با اهدافی که برای این برنامه تعریف شده می‌توانیم ضعف‌ها و مشکلات را شناسایی و در راستای رفع آن اقدامات موثری در اقتصاد کشور به وجود آوریم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ذخایر جمهوری اسلامی ایران نفت و گاز است و دولت‌ها با تکیه بر فروش آنها اقتصاد کشور را دچار ضعف کرده‌اند و دشمن با انگشت نهادن بر ضعف اقتصادی جمهوری اسلامی ایران هر بار سعی بر ضعیف نمودن این کشور دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: برای جلوگیری از فروش نفت و گاز و حذف آن از بودجه کشور باید طرح‌هایی ارائه شود تا بتوانیم استفاده مفیدی در این زمینه از مواد خام و ذخایر موجود در کشور داشته باشیم.

کریمی با تاکید بر این که یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی ذخیره‌سازی بودجه فروش نفت و گاز است بیان کرد: دشمن بهترین خدمت را با تحریم‌ها علیه ایران به کشور می‌کند و با نشان دادن این نقاط ضعف کشور را در رسیدن به اقتصاد مستقل راهنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه منشا مهم حمایت از تولید اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید بتوانیم اقتصاد کشور را به سمت بی‌نیازی از کشورهایی که می‌اندیشند می‌توانند اقتصاد ایران را با نقص و مشکل رو‌به‌رو کنند، سوق دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به خفقان ایجاد شده در سوریه، اظهار کرد: مردم سوریه با تشکیل نیروهای مقاومتی بسیج و حمایت همه جانبه از نظام سوریه از امنیت و اقتصاد کشورشان حفاظت می‌کنند و وارد سیستم دفاعی کشور شده‌اند.

کریمی با تاکید بر خشمگین شدن آمریکا از تشکیل نیروهای مقاومتی بسیج سوریه، عنوان کرد: مردم سوریه با وارد شدن در این بحث می‌توانند با مقابله علیه آمریکا و رژیم صهیونیست از هدف آنها برای برهم زدن انسجام دولت سوریه جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به هدف بیداری اسلامی و بازگشت اسلام، گفت: هدف رژیم صهیونیست و آمریکا جلوگیری از به وجود آمدن بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است و کشورهای اسلامی با آگاهی از اهداف آنان باید در مقابل آنها بایستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه خاطرنشان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس تنها کشوری که با حمایت همه جانبه از ایران از او پشتیبانی کرد سوریه بود.

کریمی افزود: حوادث اخیر می‌تواند نظام سرمایه‌داری سوریه را با مشکل عظیمی روبه‌رو کند و به چالش بکشاند و تهدیدی بزرگ برای سوریه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول