اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان خدابنده:

اعتیاد مهم‌ترین مشکلات اجتماعی و اقتصادى جامعه بشرى است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خدابنده گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب می‌شود.

اعتیاد مهم‌ترین مشکلات اجتماعی و اقتصادى جامعه بشرى است

به گزارش خبرگزاری فارس از خدابنده، نورالدین رفیعی در چهارمین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خدابنده از آموزش و آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان در مورد خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از روش‌های مقابله با این بلای خانمانسوز نام برد.

وی با بیان اینکه نقش خانواده‌ها در گرایش و یا گرایش نیافتن به اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندان بسیار مهم است، افزود: مسئولان فرهنگی با جدیت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها را پیگیری کنند.

فرماندار شهرستان خدابنده ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‏هاى مختلف می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال، فراهم‌کردن زمینه‌های تفریح سالم جوانان، ازدواج آسان، توجه به ورزش و برنامه‌ریزی فرهنگی برای از بین‌بردن فرهنگ‌های غلط در زمینه‌های ازدواج، تغذیه، تفریحات و سرگرمی‌ها را از اصلی‌ترین راهکارها برای مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

در ادامه این جلسه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خدابنده ضمن قدردانی از زحمات دستگاه‌های عضو شورای فرعی گفت: شهرستان خدابنده به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ورود مواد مخدر و به دلیل نزدیک بودن با استان‌های مرزی از حیث کشف قاچاق مواد مخدر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، که کشفیات سال گذشته و امسال این شهرستان مؤید این مطلب است.

خلیلی افزود: امید است که با فعال‌سازی کمیته‌های تخصصی و برگزاری جلسات منظم و به صورت ماهانه شاهد مبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر در شهرستان باشیم.

راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کمپ و مرکز ترک اعتیاد شهرستان و برگزاری نمایشگاه با موضوع آسیب‌های مواد مخدر از مهم‌ترین مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول