اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران:

شاخص‌های افزایش درآمد اقتصادی به رسانه‌ها اعلام شود

خبرگزاری فارس: سرپرست خبرگزاری فارس در استان مازندران گفت: شاخص افزایش درآمد اقتصادی استان به رسانه‌ها اعلام شود.

شاخص‌های افزایش درآمد اقتصادی به رسانه‌ها اعلام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جابر معافی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل شورای اسلامی استان مازندران از خبرنگاران استان با تاکید بر اینکه نشست‌های صمیمی و هم اندیشی‌ها در پیشبرد اهداف استان موثر است، اظهار داشت: جلسات شورای استان مانند شورای شهر علنی باشد تا خبرنگاران با حضور در اینگونه نشست‌ها بتوانند اخبار مربوط را انعکاس دهند.

وی ادامه داد: مازندران دارای ضعف‌های زیرساختی است و باید در راستای تقویت بنیه اقتصادی استان گام بر داریم.

این فعال خبری مازندران با اشاره به اینکه برای افزایش درآمد اقتصادی استان الگوهایی باید ارائه شود، تصریح کرد: از سوی مسئولان به ویژه نهاد شورایی در استان شاخص‌های افزایش درآمد اقتصادی مازندران مطرح شود تا رسانه‌ها بتوانند در همین راستا برای توسعه‌یافتگی استان کار کنند.

معافی یادآور شد: ظرفیت برخی روزنامه و هفته‌نامه‌های مازندران در برد کشوری بالا است و باید از این موقعیت به نفع استان استفاده شود.

یک روزنامه‌نگار دیگر مازندرانی نیز در این مراسم با بیان اینکه اعضای شورای شهرها باید سعی در جلب اعتماد شهروندان خود باشند، بیان داشت: اعضای شورای شهر باید به آرای مردم احترام گذاشته و در عزل و نصب‌های هیئت امنای شهرداری شهر را فلج نکنند.

شعبان وفایی‌نژاد ادامه داد: تاکنون 150 نفر اعلام کردند که قصد کاندیدا شدن در شورای شهر ساری را دارند که این نشان می‌دهد مردم اعضای شورای شهر قبلی را قبول ندارند.

وی خاطرنشان کرد: باید مشخص شود چرا در هر دوره انتخابات شورا 90 درصد ریزش آرای دوره قبل وجود دارد.

وفایی‌نژاد با تاکید بر اینکه شوراهای استان و شهرها باید با فعالیت در کار فرهنگی شهر را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون نگه دارند، یادآور شد: کار فرهنگی در کار شورایی گم شده است.

وی به تعامل بین اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و متذکر شد: این بدان معنا نباشد که اعضای شورای شهر اجازه دخالت و تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس را در امور شهری بدهند.

این روزنامه‌نگار مازندرانی اضافه کرد: وقتی عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر می‌گوید روزه سیاسی گرفته‌ام پس رسیدگی به امور مربوط به شهروندان را چه می‌کند.

وفایی‌نژاد با بیان اینکه اعضای شورای شهر با بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد کار شورایی مواجهند، اذعان داشت: چند ماه باقی مانده از عمر شورای سوم شهر آسیب‌پذیری شود تا در سال‌های آتی نهاد شوراها بتوانند به درستی کار کنند.

تاسیس انجمن رسانه‌های مجازی ظرفیت رسانه‌های استان را افزایش داد

رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران نیز گفت: تاسیس انجمن رسانه‌های مجازی ظرفیت رسانه‌های استان را افزایش داد.

عباس رمدانی اظهار داشت: اعضای این انجمن مدیران سایت‌ها و پایگاه‌های خبری هستند که در سامانه وزارت ارشاد ثبت‌نام کردند.

وی به اهداف تشکیل انجمن رسانه‌های مجازی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری مطالبات صنفی اعضا موجب شد تا انجمن رسانه‌های مجازی در مازندران تشکیل شود.

رمدانی با اشاره به اینکه به دنبال تقویت محتوایی این پایگاه‌های خبری مجازی هستیم، تصریح کرد: با ایجاد تعاملات رسانه‌های مکتوب و مجازی با مجموعه شورا و شهرداری در تقویت همه‌جانبه استان مازندران موثر است.

رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران ظرفیت رسانه‌ها را در استان مطلوب اعلام کرد و گفت: توصیه می‌شود برای ساماندهی پایگاه‌های خبری از سوی وزارت ارشاد تا پایان شهریور امسال مدارک خود را به اداره کل ارشاد اسلامی ارسال کنند.

یکی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت مازندرانی در این مراسم با بیان اینکه علت توسعه نیافتگی مازندران بخشی‌نگری است، گفت: تا زمانی که هر نماینده مجلس در مورد حوزه انتخابیه خودش صحبت کند و مازندران را در حد یک کلان شهر نداند، عقب‌مانده می‌مانیم.

محمد جویباری با بیان اینکه مردم مازندران کم توقع هستند و همین عامل موجب شد تا توسعه شهری به کندی پیش رود، تصریح کرد: برخی جداسازی‌ها موجب شد تا شهر ساری به عنوان مرکز استان از کلان شهر شدن خارج شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول