اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

روحیه بسیجی در مسائل اقتصادی به کار گرفته شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت: برای فائق آمدن بر توطئه‌ها و تحریم‌ها، فرهنگ و روحیه بسیجی در مسائل اقتصادی به کار گرفته شود.

روحیه بسیجی در مسائل اقتصادی به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در دیدار با مدیر کل شعب موسسه مالی و اعتباری مهر استان و کارکنان این موسسه، با بیان اینکه ملت ایران با تأسی به روحیه بسیجی توانست هشت سال دفاع مقدس را پیروزمندانه به پایان برساند، اظهار کرد: اگر این فرهنگ و روحیه نیز در مسائل اقتصادی به کار گرفته شود بر بسیاری از توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی استکبار فائق خواهیم آمد.

وی یکی از برکت‌های انقلاب اسلامی ایران را ایجاد روحیه و مدیریت بسیجی دانست و افزود: اگر روحیه بسیجی در کشور قالب شود، دشمنان داخلی و خارجی کاری از پیش نخواهند برد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دین اسلام، روان‌سازی معیشت و اقتصاد مردم است، گفت: همه سیاست‌ها باید به سمت آسان‌سازی امور جاری، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باشد، چرا در قرآن به این مهم، تأکید بسیار شده است.

وی با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ بانکداری اسلامی و بدون ربا، یک امر ضروری و مهم است، تصریح کرد: عملکرد موسسه مالی و اعتباری مهر، الگو و راهکاری عملی برای گسترش فرهنگ بانکداری اسلامی، نه تنها در داخل بلکه در گستره جهانی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی فرآیند کاری موسسه مالی و اعتباری مهر را به صورت فنی و به روز برشمرد و گفت: اینکه امور بانکی این موسسه زیر نظر کارشناسان دینی و بر اساس موازین اسلامی پیش می‌رود، کار مبارکی است که توجه و تلاش بیشتری را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: در حکومت اسلامی که الگو بخش دیگر ملل مسلمان جهان است باید همه چیز از فرهنگ گرفته تا اقتصاد، شکل و سابقه دینی داشته باشد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه همان‌طور که در قالب بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... انقلاب اسلامی ایران را به جهان صادر کردیم، در باب اقتصاد نیز باید این امر صورت بگیرد، گفت: اگر در تمام مسائل بانکی بتوانیم مسائل دینی و شرعی را پیاده کرده و الگوی مناسبی به جهانیان ارائه دهیم، زمینه صدور انقلاب در این باب نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر مردم از روند سیستم بانکداری اسلامی و معاملات بانکی آن به صورت کامل و جامع آشنا شوند، برای سپرده گذاری در این موسسه ترغیب خواهند شد، افزود: ایجاد حس اطمینان در بین مردم جامعه نسبت به عملکرد این سیستم، خود نوعی ایجاد رقابت در راستای شکوفایی اقتصاد اسلامی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: اگر اقتصاد ما حلال باشد، بسیاری از ناهنجاری‌ها و مفاسد اخلاقی و اجتماعی امروز جامعه را نخواهیم داشت.

وی برنامه‌ریزی و شناخت مسائل اقتصادی و معیشت را یکی از پایه‌های کمال انسان عنوان کرد و گفت: در مکتب اسلام، اقتصاد با فرهنگ و دین پیوند عمیقی دارد.

مدیرکل شعب موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان شمالی نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از روند تشکیل و راه‌اندازی این موسسه از سال 72 در کشور ارائه کرد.

محمد سنچولی با بیان اینکه این مجموعه توانسته با گذشت 18 سال فعالیت، 5/5 درصد از منابع پولی کشور را بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان در اختیار داشته باشد، گفت: در حال حاضر در سطح کشور بیش از 9 میلیون نفر در این بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه موسسه مالی و اعتباری مهر طی تغییراتی از سال 89 به بانک مهر اقتصاد تبدیل شد، افزود: این موسسه با ایجاد حدود 800 شعبه در کل کشور در رنکینگ بانک‌ها، رتبه 10 را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شعب موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان شمالی تصریح کرد: 12 درصد از مجموع منابع پولی استان نیز در اختیار این بانک بوده که در رنکینگ بانک‌های خراسان شمالی در جایگاه چهارم است.

وی با بیان اینکه فعالیت این موسسه از سال 85 در خراسان شمالی آغاز شده است، گفت: در حال حاضر تعداد 10شعبه در استان دایر شده که جهار شعبه در مرکز و مابقی در شهرستان‌های استان است.

سنچولی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم جامعه، رعایت مسائل شرعی در معاملات بانکی است، افزود: این موسسه منتسب به بسیج است و از آنجایی که ماهیت بسیج خدمت رسانی به جامعه است، گام‌های بلندی را در این راستا برداشته است.

وی با اشاره به اینکه تمام فرآیند کار این موسسه در یک مرحله از بعد شرعی مورد بازنگری قرار گرفته است، تصریح کرد: برخی از بخش‌ها که با موازین شرعی منافات داشت حذف و برخی نیز اصلاح شد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول