اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ورود آزادگان

48 آزاده دفاع مقدس در تویسرکان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت ورود آزادگان به میهن اسلامی، در باغ مهرگان تویسرکان از 48 آزاده تجلیل شد.

48 آزاده دفاع مقدس در تویسرکان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، به مناسبت 26 مرداد روز آزاد‌سازی اسرا در باغ مهرگان تویسرکان از 48 آزاده شهرستان تویسرکان تجلیل شد.

محمد داوری در آئین تجلیل از آزادگان در باغ مهرگان شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اظهار داشت: آزادگان گنجینه‌های ارزشمند و سند افتخارات هشت سال دفاع مقدس و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

وی افزود: بازگشت نخستین گروه از آزادگان سرافراز در 26 مرداد سال 69 به کشور درخشان‌ترین رویداد غرور‌آفرین در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی است

رئیس بنیاد شهید شهرستان تویسرکان تأکید کرد: ترویج، نشر و اطلاع‌رسانی فرهنگ ایثار، مقاومت با بهره‌مندی از خاطرات آزادگان بستری غنی و راهبری کارآمد برای الگوی‌پذیری نسل جوان است که برای گسترش و نهادینه‌سازی این سندهای ارزشی باید تلاشی وافر، مستمر و همگانی صورت گیرد.

داوری آزادگان را اسطوره‌های مقاومت و تقوا خواند و تصریح کرد: مقاومت دشمن‌شکن آزادگان در برابر شکنجه‌های وحشیانه و تحمل شرایط غیر انسانی اردوگاه‌ها و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دشمن را به ذلت کشانده بود.

وی آزادگان را در دوران اسارت مصداق عینی صبر و بردباری و استقامت در برابر مصائب وارده از سوی حزب بعث دانست و ابراز داشت: هدف از برگزاری مراسم، قدردانی از گوشه‌ای کوچک از تحمل سختی‌های دوران اسارت آزادگان سرافراز در زندان‌های عراق است.

داوری گفت: اسرای ایرانی در چنگ بعث، با ایمان راسخ خود در مواجهه با فشارهای جسمی و روحی دشمنان در راستای اشاعه آموزه‌های دینی و دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام (ره) و شهدا، زندان را به کلاس درس و دانشگاه و کسب فضایل تبدیل کرده بودند.

رئیس بنیاد شهید شهرستان تویسرکان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بر اساس اسناد ثبتی در اداره بنیاد شهید تویسرکان در حال حاضر 48 نفر آزاده زیر پوشش از خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی این نهاد استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: دو شهید آزاده محمد سوری و محمد درویشی در اردوگاه‌های اسرای حزب بعث عراق به شهادت رسیده‌اند و تنها پیکر محمد سوری به ایران باز گردانده شده است.

داوری در پایان افزود: سرکشی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در قالب برنامه‌ای مدون با اکیپ‌‌بندی پرسنل، اعضای ایثارگری و معتمدین معین از ابتدای سال در طول هر هفته به طور مستمر با تقدیر از تلاش آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول