اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

بیداری ملت‌های آزاده جهان از مکتب انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: بیداری امروز ملت‌های آزاده جهان برگرفته از مکتب انقلاب اسلامی ایران است.

بیداری ملت‌های آزاده جهان از مکتب انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته ملایر مردم را به تقوای الهی و دوری از محرمات فرا خواند و افزود: کسانی که به خدا ایمان دارند از شهوات و هواهای نفسانی دوری می‌کنند و در این راستا سعادت آخرت را برای خود به ارمغان می‌آورند.

وی با بیان اینکه دنیا منزلگاهی بیش نیست، اضافه کرد: این دنیا مانند مسافرخانه‌ای است که یک ساعت در آن توقف سپس حرکت می‌کنیم و باید از این دنیا برای رسیدن به آخرت توشه برداریم و بهترین توشه ایمان و عمل پاکیزه و صالح است.

خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه تقوای الهی موجب نجات انسان از عذاب مهلک آخرت می‌شود، گفت: هر آنچه انسان را از خدا دور کند گناه است و مسلمانان باید در این امر مواظب وسوسه‌های شیطان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مقایسه وضعیت کشورمان در دوران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب به برکت مکتب انقلاب اسلامی شاهد تغییر و تحولات زیادی در کشور بوده‎ایم.

فاضلیان با بیان اینکه مردم در دوران انقلاب با شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" به تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب پشت کرده و با خودباوری به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند، خاطرنشان کرد: رسیدن مردم به خودباوری حاصل خدمات رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) با پشتوانه ملت مسلمان ایران بود و بیداری امروز ملت‌های آزاده جهان برگرفته از مکتب انقلاب اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) حکومت اسلامی را در دوران معاصر احیا کرد، به مبارزه با تجمل‌گرایی برخاست و مردم را به ساده زیستی و الگوگیری از زندگی پیامبر(ص) و امامان(ع) فرا خواند چرا که خود در زندگی ساده‌زیستی و دوری از دنیا را برگزیده بود. 

امام جمعه ملایر اظهار داشت: امروز ملت ایران با تولید فکر جدید توانسته است در زمینه‌های مختلف علمی و نانو، انرژی هسته‌ای، تکنولوژی و درمان انواع بیماری‌های صعب‌العلاج پیشرو باشد و این در حالی بود که تا قبل از انقلاب ملت ایران برای کوچک‌ترین وسایل و داروها و پزشک نیز به کشورهای دیگر وابسته بود و تمام این پیشرفت‌ها از آثار و برکات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به فضای فرهنگی امروز در کشورمان اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی درست طبق فرامین اسلام و امام و رهبری می‌توان بسیاری از مفاسد و مشکلات امروز جامعه را حل کرد و این مهم به دست نمی‌آید مگر اینکه مسئولان و مردم و در راس آن مسئولان فرهنگی کشور در این زمینه گام بردارند. 

فاضلیان گفت: در این راستا مسئولان فرهنگی ما وظیفه دارند محیط جامعه ‌و دانشگاه‌ها را اسلامی و فرهنگ ناب اسلام را بین جوانان و مردم احیا و نهادینه کنند و انقلاب فرهنگی را به معنای واقعی در جامعه ایجاد کنند.

وی در ادامه سخنان خود به هفته محیط زیست در خردادماه اشاره کرد و گفت: این هفته برای همه ما به عنوان یادآوری در خصوص محیط اطرافمان است و وظیفه همه مردم حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست است و اگر محیط زیست‌مان را از بین ببریم نخستین کسی که ضرر می‌کند خود ما هستیم.

خطیب جمعه ملایر ابراز داشت: در اسلام به پاکیزگی و نظافت اهمیت زیادی داده شده چرا که اسلام دین پاکی است و مومنان باید پاکیزه باشند تا وارد بهشت شوند.

وی تاکید کرد: نماز انسانی که خود را پاکیزه و معطر می‌کند هفتاد برابر نمازهای دیگر ثواب دارد و پیامبر اسلام(ص) نیز به خرید عطر مردم را سفارش کرده و فرموده است هر چقدر برای پاکیزگی و خرید عطر هزینه شود اسراف نیست.

فاضلیان بر پاکیزگی روح و اخلاق و اعتقادات دینی و معنوی و همچنین داشتن ظاهری آراسته تاکید کرد و گفت: مردم باید معطر وارد مساجد شوند تا فضای مساجدمان معطر شود و خدا انسان پاکیزه و معطر را بسیار دوست دارد.

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول