اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس سرلوحه اقدامات ملت‏‌های آزاده جهان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ملت‏‌های آزاده جهان امروز از دفاع مقدس درس می‌آموزند و آن را سرلوحه اقدامات خود قرار داده‏‌اند.

دفاع مقدس سرلوحه اقدامات ملت‏‌های آزاده جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین‏علی احسانی صبح امروز در یادواره "ستاره‌های سرخ" که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره 11 شهیده زن استان، دو شهیده زن بخش سرخه و همچنین زنان ایثارگر استان برگزار شد، اظهار داشت: هدف جنگ نرم از بین بردن عفت زنان و دختران است و دلیل عمده مشکلات اجتماعی و طلاق‏‌ها، جنگ نرمی است که متوجه زنان است.

وی ضمن اشاره به اهمیت جهاد و شهادت در آیه شریفه " وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا " افزود: از جمله پیام‌هایی که این آیه به ما می‌دهد این است که شهادت پایان زندگی نیست؛ بلکه آغاز یک زندگی جدید است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: این آیه نوعی دلجویی خداوند از بازماندگان شهدا و خانواده‌های ایشان است.

احسانی گفت: در روایات دینی شهید به افراد زیادی اطلاق می‌شود؛ ولی بالاترین درجه شهادت آن است که انسان مستقیما با جهاد در راه خداوند شهید شود.

وی تأکید کرد:‌ شهدای ما به امام حسین(ع) اقتدا کردند؛ چراکه بین دفاع مقدس ما و عاشورا شباهت‌های زیادی وجود دارد از جمله اینکه جهاد امام حسین(ع) و امام(ره)،‌ هر دو برای دفاع از اسلام و دین بوده است،‌ هر دو در اوج حماسه و ایثار بودند و در هر دو حماسه جبهه حق دارای کمترین امکانات و جبهه باطل دارای عظیم‏‌ترین تجهیزات بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: درست است که عاشورا یک روز بود؛ اما پایان راه نبود و هنوز ما از آن درس می‌گیریم و امروز از دفاع مقدس ما هم ملت‌های لبنان، فلسطین و سایر ملت‌های آزاده جهان درس می‌آموزند.

احسانی با بیان اینکه دفاع مقدس شمه‌ای از عاشورا بود تأکید کرد: زمانی که امام(ره) در دوران دفاع مقدس فرمودند: «دفاع بر همه واجب است»؛ زنان در کنار رزمندگان حضور یافتند و تعدادی شهید و اسیر شدند و به جرأت می‌توان گفت حضور زنان در پشت جبهه‌ها موجب تشویق جوانان می‌شد.

یادواره ستاره‌های سرخ به همت بسیج خواهران سرخه با حضور بسیجیان، همسران و مادران شهدا برگزار شد و با تقدیر از خانواده شهیده طاهره عبدالهی و طیبه سنگسری از شهدای شهر سرخه پایان یافت.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول