اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید اردبیل:

اردبیل 750 آزاده دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: استان اردبیل در حال حاضر 750 آزاده دارد.

اردبیل 750 آزاده دارد

سید ودود سید شنوا در آستانه روز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل به رغم اینکه فاصله زیادی با خط مقدم جبهه داشت در قالب لشکر 31 عاشورا رزمندگان سلحشوری را در هشت سال جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل کرد به طوری که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی این استان با تقدیم 750 آزاده توانست افتخاری را برای خود ثبت کند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب این اسرا در خط مقدم جبهه و بعد از نبرد سهمگین و پرتاب کردن آخرین تیرهای خود با تن مجروح و زخمی به اسارت رفتند و در اردوگاه‌های عراق از دو سال تا هفت سال در اسارت بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل یادآور شد: از 750 آزاده استان 21 نفر تاکنون به درجه شهادت رسیده و یا متوفی شدند و مابقی در قید حیات هستند که از این بین 680 نفر از آزادگان ساکن استان بوده و مابقی نیز به سایر مناطق مهاجرت کردند.

سید شنوا 26 مرداد سال 69 را یکی از شیرین‌ترین لحظات برای ملت ایران در استقبال از حماسه‌آفرینان هشت سال جنگ تحمیلی توصیف کرد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس گفت: آزادگان ما درجه و مقامی کمتر از شهادت ندارند چرا که آنها با پایداری و تحمل شکنجه‌های سهمناک در زندان‌های رژیم بعث عراق به پایداری و صلابت روز‌افزون انقلاب اسلامی کمک کردند.

این مسئول طولانی بودن اسارت برخی از رزمندگان را خاطرنشان کرد و افزود: فرزندان این ملت دلاور و رشید از امتحان الهی بیرون آمدند و توانستند دشمن خونخوار را نیز با صبر خود از صبر و تحمل به در ببرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان داشت:‌ بعد از ورود آزادگان ستادی با هدف رسیدگی به امور آزادگان شکل گرفت که در قالب برنامه‌های اجتماعی،‌ فرهنگی، اشتغال و خدمات به آزادگان ایفای نقش کرده و در چند سال اخیر نیز با ادغام در بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت‌ها به شکل منسجم و متشکل انجام می‌شود.

سید شنوا در پایان سخنان خود با اعلام اینکه در هیچ عملیات دوران دفاع مقدس رزمندگان ما آرزوی اسارت نداشتند، به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ آرزوی رزمندگان ما شهادت یا حداقل مجروحیت بود چرا که آرزوی اسارت خواسته خوبی نیست و ما بعد از صحنه کربلا در کمترین حادثه‌ای شاهد وقوع اسارت در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی بودیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول