اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق سنندج خبر داد

سنددار شدن 75 درصد از اراضی ملی کردستان

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج از مستند شدن بیش از 75 درصد از اراضی ملی استان کردستان خبر داد.

سنددار شدن 75 درصد از اراضی ملی کردستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج پیمان باباپیری ظهر امروز در هشتمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج، اظهار کرد: اینکه چرا در طول 50 سال گذشته هنوز تمام اراضی ملی کردستان مستند نشده در حالی که تمام اراضی ملی استان‌های همجوار مانند کرمانشاه، همدان و آذربایجان‌غربی مستند شده‌اند، شاید به‌دلیل مشکلات خاص امنیتی، جنگ تحمیلی و ناامنی استان بوده باشد.

باباپیری افزود: مستندسازی اراضی به معنی تثبیت حاکمیت دولت است و این کار در 10 سال گذشته معادل 30 سال کار شده است.

به گفته وی استان کردستان دو میلیون و 900 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد که شامل یک‌هزار و 786 هکتار جنگل و مرتع، 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 400 هزار مرتع است.

باباپیری با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای سنددار شدن اراضی ملی استان صورت گرفته، افزود: برای تعیین اراضی مورد تصرف کشاورزی به نقشه هوایی 1346 استناد می‌شود و مامور تشخیص منابع ارضی موظف به گرفتن آمار اطلاعات ارضی به نسبت کشاورزان است.

وی با بیان اینکه در یکی از روستاهای دیواندره نزدیک به یک‌هزار هکتار زمین مازاد وجود دارد، از نابودی تدریجی منابع طبیعی اظهار نگرانی کرد.

باباپیری که از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در این کمیسیون حضور داشت در رابطه با اجرای بخشنامه 1111 توسعه بخش کشاورزی، گفت: استان کردستان در سال گذشته از لحاظ احصاء پلاک‌های مورددار رتبه نخست را در ایران به‌دست آورده است.

وی افزود: سال گذشته 377 مورد پلاک مشکل‌دار کارگاه تهیه و به وزارتخانه فرستاده شده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سنندج، گفت: بحث بروکراسی اداری تا حد زیادی در بخش کشاورزی حل شده است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول